از جمله خطراتی که برای دوچرخه‌سواران در فضاهای شهری وجود دارد ریسک برخورد یک خودرو از پشت با آن‌هاست. دوچرخه الکتریکی کبرا برای رفع کمبودهای ایمنی طراحی شده و از سیستم دوربین دید عقبی سود می‌برد که برخوردهای در شرف وقوع را هشدار می‌دهد. این دوچرخه الکتریکی تک سرعته که توسط استارت آپ ایتالیایی TO.TEM طراحی شده و از سیستم به اصطلاح چشم این شرکت سود می‌برد. این تکنولوژی قبلاً در اسکوتر الکتریکی و سه‌چرخ لینکس شرکت نیز بکار گرفته شده است.

از نظر سخت‌افزاری باید گفت سیستم چشم دارای دوربین دید عقبی است که زیر زین دوچرخه نصب می‌شود. با استفاده از ارتباط بلوتوث، این دوربین بی‌وقفه ویدئوی زنده را به گوشی هوشمند دوچرخه‌سوار که روی دسته نصب شده می‌فرستد و به این ترتیب این دوربین دید عقب را می‌توان معادل آینه وسط الکترونیکی دانست. البته ویدئوی تهیه شده توسط این سیستم نیز سریعاً توسط نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی تحلیل می‌شود. اگر نرم‌افزار نزدیک شدن سریع یک خودرو و احتمال برخورد از عقب را تشخیص دهد با هشدارهای صوتی به دوچرخه‌سوار هشدار می‌دهد.

اگرچه قبلاً سیستم‌های هشدار برخورد از عقب دیگری را نیز برای دوچرخه‌ها دیده بودیم اما آن‌ها معمولاً از رادار و نه از تکنولوژی دید رایانه‌ای استفاده می‌کنند. جدای از سیستم چشم، برخی از دیگر ویژگی‌های دوچرخه الکتریکی کبرا شامل فریم آلومینیومی با دوشاخ کربنی، ترمزهای دیسکی SRAM و ناوبری با استفاده از برنامه موبایلی هستند. کمک‌حال دوچرخه‌سوار برای به پیش بردن این وسیله پیشرانه ۲۵۰ واتی خواهد بود که دوچرخه را به حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌رساند. این پیشرانه با یک باتری لیتیومی ۲۵۰ وات‌ساعتی همکاری می‌کند و شارژ ۴ ساعتی آن می‌تواند حداکثر شعاع حرکتی ۷۵ کیلومتری را ارائه کند. گفته می‌شود این دوچرخه حداکثر وزن ۱۵.۵ کیلویی دارد. خریداران بالقوه این دوچرخه الکتریکی می‌توانند با تخفیف ویژه کبرا را خریداری کنند. قیمت کبرا از ۳۹۹۹ یورو معادل ۴۱۶۸ دلار شروع می‌شود و به ۴۹۹۹ یورو معادل ۵۲۱۱ دلار می‌رسد.