شرکت مهندسی تکنیک بریتانیا یک دستگاه لندروور دیفندر سفارشی را برای گرامی داشت چهلمین سالگرد خدمت رسانی بالگرد دو روتور شینوک معرفی کرده است. این دیفندر تک ساخت که Q40 نام گرفته است از تغییرات گسترده‌ای شامل بدنه‌ای با پاشش رنگ دستی، کابین مشابه کاکپیت بالگرد و پیشرانه توربوی گرفته شده از فورد سود می‌برد.

پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست دیفندر از نو برنامه‌ریزی شده است و قدرت ۳۰۳ اسب بخاری تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. ترمزها نیز تقویت شده‌اند و در جلو و عقب از دیسک‌های ۳۴۵ و ۳۳۰ میلی‌متری برخوردار هستند.

در کابین صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی با پوشش چرم دیده می‌شوند. یک غربیلک فرمان جدید نیز با پانل پشت آمپرهای متفاوت همراه شده است تا از نظر ارگونومی بهبود یافته باشد. بخش جلوی کابین از طرح و متریال تیره استفاده کرده است تا ما را به یاد کاکپیت شینوک بیندازد. همچنین در بخش عقب دو صندلی دیده می‌شوند که با کنسول مرکزی لوکسی همراه شده‌اند. بخش حمل بار نیز از محفظه بارگیری شینوک الهام گرفته است.

تیم کلاسیک تکنیک همچنین روی ارتقای شاسی و سیستم تعلیق این شاسی‌بلند کار کرده‌اند. سیستم تعلیق جدید این خودرو هم‌اکنون از دامپرهای قابل‌برنامه‌ریزی، آنتی رول بارهای ارتقا یافته و فنرهای پیچشی با ارتفاع کمتر از سطح زمین سود می‌برد. گفته می‌شود این تغییرات تأثیر مثبتی روی پرفورمنس، دینامیک و راندمان دیفندر گذاشته‌اند. Q40 فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده است و عواید حاصل از فروش آن در گوودوود به خیریه نیروی هوای سلطنتی بریتانیا اختصاص خواهد یافت.

نایجل لمپیر مؤسس تکنیک می‌گوید:

پروژه Q40 دیفندر به ‌منظور گرامیداشت شینوک متولد شد. این خودرو ویترینی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و توانایی‌های مهندسی تکنیک است و از کارهای بسیار خوب نیروی هوایی بریتانیا حمایت می‌کند. شینوک واقعاً نمادین است و Q40 نیز روش خاص ما برای گرامی داشت ۴۰ سال خدمت آن در این کشور محسوب می‌شود.