نسل جدید تویوتا توندرا تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل گذشته خود تجربه کرده است؛ این وانت و شاسی‌بلند برادر آن هم‌اکنون به محصولاتی راحت‌تر با فناوری‌های بیشتر ازجمله پیشرانه هیبریدی تبدیل شده‌اند.

شرکت تویوتا به‌تازگی با انتشار یک ویدئوی جدید، نحوه کار سیستم «پیش‌برخورد» خود را در «مرکز فعالیت‌های خودرویی آمریکا» به نمایش گذاشته است. این سیستم که به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های امنیتی توندرا شناخته می‌شود، تنها درصورت اتصال یدک به این وانت فعال می‌شود. تویوتا امیدوار است که رانندگان هیچگاه مجبور به استفاده از این سیستم نشوند (و همیشه در شرایط ایمن رانندگی کنند). این سیستم در لحظه ترمزگیری اضطراری، ترمزهای خود توندرا و یدک آن را فعال می‌کند تا این فرایند را نرم‌تر، راحت‌تر و روان‌تر کند.

 تویوتا یک دستگاه شاسی‌بلند سکویا کپستون ۲.۸ تنی را روی یدک توندرا قرار داده و سپس سیستم پیش‌برخورد را تست می‌کند؛ این حرکت ژاپنی‌ها نشان از اطمینان بالای این خودروساز به این سیستم امنیتی است.

سیستم پیش‌برخورد این‌طور عمل می‌کند که با نزدیک‌شدن توندرا و یدک آن به یک مانع بی‌حرکت به‌شکل یک دستگاه فولکس‌واگن گلف، ترمزهای اضطراری خود وانت و یدکش فعال شده و هر دو به‌راحتی متوقف می‌شوند. درست است که این تست در سرعتی بسیار پایین انجام شده است اما همچنان می‌توان نتیجه عملکرد فناوری پیش‌برخورد در حفظ تعادل و ترمز مطمئن توندرا را مشاهده کرد. این سیستم می‌تواند در لحظاتی که راننده دچار حواس‌پرتی می‌شود هم خود عمل ترمزگیری را انجام دهد.

فناوری یدکی محصولات تویوتا به سیستم پیش‌برخورد ختم نمی‌شود؛ این شرکت وانت‌هایش را به فناوری‌های دیگری چون «راهنمای تریلر» و «دستیار مسیر مستقیم» هم مجهز می‌کند که هنگام عقب‌رفتن وانت، تریلر را به‌صورت خودکار در مسیر مستقیم حفظ می‌کند. «پایشگر نقاط کور» نیز به راننده کمک می‌کند تا از طول یدک خود و خودروهای نزدیک به آن باخبر شود.