کمپانی جتور، که یکی از زیرمجموعه های چری محسوب می شود، از کراس اووری جدید و هیبریدی با نام داشنگ (Dasheng) پرده برداشت.

کراس اوور جتور داشنگ (Dasheng) بر پایه پلتفرم جدیدی که توسط چری توسعه یافته شکل گرفته است. برخلاف اکثر خودروهایی که این روزها معرفی می شوند، این خودرو محصولی تمام الکتریکی نیست و از قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود می‌برد.

جتور داشنگ بر مبنای کانسپتی با نام X1 شکل گرفته و طراحی شده است.

ظاهر داشنگ
جتور Dasheng در نمای بیرونی و به خصوص طرح دماغه خودرو (جلوپنجره و چراغ ها) به محصولات جدید چانگان نظیر UNI-T و همچنین چری اومودا ۵ و تا حدودی لامبورگینی اوروس شباهت دارد.

از نکات جالب توجه در قسمت جلوی این خودرو می توان به جلوپنجره بدون قاب آن اشاره کرد که دقیقا مشابه با کانسپت جتور X1، در این نمونه لحاظ شده است.

پروفیل جانبی جتور Dasheng از خطوطی برجسته و شارپ تشکیل شده و پوشش‌ های پلاستیکی اطراف گلگیر ها و پایین درها برای القای حس اسپرت بودن و همچنین کراس اوور بودنِ خودرو، تکمیل کننده این نما هستند؛ ضمن اینکه در نمای کناری خبری از دستگیره های متعارف و معمول بر روی درها نیست و از دستگیره های مخفی به همراه  فناوری NFC جهت باز و بست درهای این خودرو بهره گرفته شده است.

تصاویر نمای عقب خودرو هم مانند داخل آن هنوز منتشر نشده است اما اگر نمای عقب داشنگ هم مانند کانسپت X1 باشد، در این بخش می بایست شاهد چراغ‌ های LED نازکی باشیم که به سمت گلگیر ها کشیده شده‌ اند و در بخش گلگیر ها حالتی بومرنگ گونه به خود گرفته اند؛ با این تفاوت که از لبه های نرم در طراحی فیزیکی چراغ ها خبری نیست و برای هماهنگی بیشتر با طرح کلی خودرو، چراغ ها نیز با زوایایی تند و تیز طراحی شده اند.

نمای داخلی داشنگ
در داخل خودرو شاهد طرحی مینیمال هستیم. یک نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی در مرکز داشبورد و به صورت ایستاده خودنمایی می کند. این صفحه نمایش از چیپ اسنپ دراگون نسل ۳ بهره مند است. هد آپ دیسپلی، کلاستر دیجیتالی، دستیار صوتی کابین و سیستم خودران سطح ۲ پلاس متشکل از کروز کنترل آداپتیو و تغییر لین، از دیگر امکانات داشنگ محسوب می شوند.
صندلی های جلو در دو طرف بخش هد رست به بلندگو مجهز هستند و سقف پانوراما به همراه پورت USB برای ردیف عقب از دیگر موارد جائز اهمیت در جتور داشنگ به حساب می آیند.

ابعاد جتور داشنگ
جتور داشنگ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۹۰، ۱۹۰۰ و ۱۶۸۵ میلی متر می باشد و فاصله محوری آن ۲۷۲۰ میلی متر اعلام شده است.

فناوری خودران در Dasheng
این خودرو از سیستم خودران سطح ۲ پلاس شرکت هوآوی بهره مند است. کراس اوور جدید جتور از جدیدترین پیشرفت‌ های صورت گرفته در زمینه ADAS که توسط هوآوی توسعه یافته سود می‌برد. جتور داشنگ در ابتدا با سیستم خودران سطح ۲ پلاس عرضه خواهد شد و بنابراین راننده می بایست به طور کلی، کنترل خودرو را به صورت شخصی در دست داشته باشد اما قابلیت حرکت بین خطوط و تغییر لین از مزایای آن است. البته سازه این خودرو به نحوی است که توانایی استفاده از خودران های سطوح بالاتر را هم دارد.

مشخصات فنی جتور داشنگ
برای جتور داشنگ دو نوع قوای محرکه بنزینی و هیبریدی در نظر گرفته شده است. نوع بنزینی خود شامل دو نسخه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۱.۶ لیتری توربوشارژ است. نسخه ۱.۵ لیتری به دو نوع جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته دو کلاچه مجهز است و نسخه ۱.۶ لیتری با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر با یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه کوپل شده است.
اما نسخه پلاگین هیبرید دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی است. مجموع قدرت ترکیبی این مدل ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور آن ۵۶۵ نیوتن متر ذکر شده است و یک جعبه دنده ۳ سرعته DHT مخفف Dedicated Hybrid Transmission وظیفه انتقال نیرو در این مدل را برعهده دارد. برد تمام الکتریکی این مدل ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۱ لیتر است.