لامبورگینی تأیید کرد که شاسی‌بلند اوروس تمام الکتریکی را تولید خواهد کرد. اوروس یکی از قدرتمندترین و گران‌ترین SUV هایی است که در حال حاضر به فروش می‌رسد.

اما این موضوع برای همه خریداران کافی نیست. بنابراین لامبورگینی در حال کار روی یک نسخه هاردکور از اوروس است که انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال جاری رونمایی شود. اگر امیدوار بودید که این نسخه، یک مدل الکتریکی باشد، باید ناامیدتان کنیم. زیرا اوروس الکتریکی احتمالاً با این نسل متولد نمی‌شود و باید منتظر نسل بعدی اوروس باشیم.

سایت درایو اخیراً با میتا بورکرت (Mitja Borkert)، مدیر طراحی لامبورگینی مصاحبه کرده در خلال این صحبت‌ها درباره خودروی شاسی‌بلند بدون آلایندگی لامبورگینی سؤال پرسیده است. بورکرت ابتدا تولید خودروی برقی را تأیید اما سپس کمی عقب‌نشینی کرد.

این طراح به نشریه استرالیایی گفته:

دیر یا زود اوروس الکتریکی خواهد شد. صادقانه بگویم، مقررات در جهان و همچنین مقبولیت اجتماعی و خواست مردم روند را به این سمت پیش خواهد برد. من نمی‌گویم جانشین اوروس برقی می‌شود اما برای این نوع خودروها برقی سازی منطقی‌تر است.

دشوار است که جملات بورکرت را دقیقاً به یک پاسخ روراست و دقیق تفسیر کنیم. اما می‌توانیم بگوییم که مدیران سنت آگاتا حداقل یک اوروس الکتریکی را در نظر دارند. تقریباً هم می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اوروس الکتریکی در این نسل آن معرفی نمی‌شود. با توجه به این واقعیت که جانشین اوروس تا قبل از سال ۲۰۲۸ آماده نمی‌شود، این بدان معنی است که ما باید حداقل تا پایان این دهه منتظر اوروس EV بمانیم.

تا آنجا که به بقیه خط تولید لامبورگینی مربوط می‌شود، بورکرت تأیید کرده که این شرکت تا زمانی که ازنظر قانونی امکان‌پذیر باشد، موتورهای احتراق داخلی را ارائه می‌کند. بااین‌حال تغییر به پیشرانه‌های الکتریکی هم اجتناب‌ناپذیر است. ما در حال حاضر از تجربه موتورهای پر قدرت V12 و V10 احساساتی و هیجان‌زده می‌شویم اما آیا نسل بعدی و کودکان امروز هم همین حس را نسبت به این موتورها خواهند داشت؟