مرسدس-ای ام جی GT3 ادیشن ۵۵ برای گرامی داشت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس این شرکت معرفی شد. همان‌طور که قبلاً دیده‌ایم ژرمن‌ها برای گرامی داشت سالگرد تأسیس بازوی پرفورمنس خود سنگ تمام گذاشته بودند و نسخه‌های سفارشی از G کلاس، A و CLA و… را معرفی کردند. حالا نوبت به خودروی مسابقه‌ای GT3 ادیشن ۵۵ رسیده که نفس‌ها را در سینه حبس کند.

به گزارش motor1، این خودرو فقط به تعداد ۵ دستگاه تولید خواهد شد و نسبت به نسخه استاندارد بهبودهای سخت‌افزاری متنوعی را به نمایش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های اصلی این خودرو به عدم هماهنگی با قوانین فیا مربوط می‌شود و بنابراین از نظر آئرودینامیکی، پیشرانه، اگزوز و وزن محدودیتی وجود ندارد. به همین خاطر پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری مرسدس-ای ام جی GT3 ادیشن ۵۵ قدرت ۶۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند که حدود ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از نسخه هماهنگ با قوانین فیاست. علاوه بر این یک سیستم اگزوز پرفورمنس نیز وجود دارد که از شر سایلنسر الزامی مسابقات خلاص شده و صدای پرطنین‌تری را تولید می‌کند.

از نظر بصری هم باید به پوشش صندلی‌ها با نشان ادیشن ۵۵ اشاره کرد. کابین این خودرو نیز کاملاً تحت سلطه رنگ متالیک آنتراسیت با عناصر فیبر کربنی خواهد بود. البته کمربندهای ایمنی رنگ نقره‌ای را به خود گرفته‌اند. از نظر تکنولوژی باید گفت در کابین مرسدس-ای ام جی GT3 ادیشن ۵۵ از جدیدترین واحد نمایش داده کمپانی DDU که توسط بوش تأمین شده استفاده می‌شود. این سیستم شامل یک نمایشگر باکیفیت است که اطلاعات مختلفی همچون سرعت، دما، لپ تایم و… را به نمایش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو لوگوی سالگرد ۵۵ سالگی ای ام جی است که با استارت خودرو در نمایشگر دیده می‌شود. ویژگی دیگر این خودرو چادر سفارشی و یک جعبه خاص ادیشن ۵۵ ساخت شرکت IWC است که در داخل آن ساعت خاصی با بند مشکی دیده خواهد شد. مرسدس-ای ام جی تنها ۵ دستگاه از این خودروی سفارشی را با شماره سریال سفارشی تولید خواهد کرد. قیمت هرکدام از این خودروها بدون مالیات حدود ۶۲۰ هزار دلار اعلام شده است.