«مرسدس بنز EQS برابوس‌»، تیونینگی جذاب برای سدان برقی!

شاید تا به حال عادت داشتیم تیونرهای بزرگ، عجیب ترین و خارق العاده ترین کارهای خود را روی خودروهای چند صد هزار دلاری با پیشرانه های حجیم بنزینی انجام دهند و قدرت و گشتاور آن ها و همچنین ظاهر این خودروها را به طور شگفت انگیزی ارتقا دهند، اما اکنون نوبت برقی هاست؛ این شما و این مرسدس بنز EQS برابوس.

با روی کار آمدن خودروهای برقی، بسیاری بر این باورند که آینده چندان روشنی پیش روی تیونرها نخواهد بود؛ چراکه عدم تولید خودروهای بنزینی تا چند سال آینده و رویکرد تمام الکتریکی خودروسازان، سبب می شود تیونرها قدرت عمل چندانی در زمینه اصلی فعالیت‌شان، یعنی تقویت موتور، نداشته باشند.

با تمام این تفاسیر، کمپانی برابوس در اقدامی تحسین برانگیز نشان داد که یک شرکت تیونینگ خودرو چگونه می تواند در عصر تولید خودروهای برقی حیات خود را حفظ نماید. این کمپانی در جدیدترین اقدام خود به سراغ تیونینگ مرسدس تمام برقی EQS رفته است.

تغییرات ظاهری مرسدس بنز EQS برابوس‌

مرسدس بنز EQS 450 برابوس در ظاهر بیرونی به یک کیت بدنه آیرودینامیک مجهز شده است؛ با نصب این کیت و تست مجدد و چندین باره خودرو در تونل باد مشخص شد ضریب درگ این کوسه آلمانی بهبود یافته است، البته مرسدس بنز EQS با دارا بودن ضریب درگ ۰.۲۰ خود در حالت استاندارد نیز بهترین آیرودینامیک را در بین تمامی خودروهای تولیدی دنیا دارد و برابوس با طراحی این کیت بدنه ویژه باز هم بهبود ۷.۲ درصدی در ضریب مقاومت هوای مرسدس EQS 450 ایجاد کرده و آیرودینامیک این خودرو را تقریباً دست نیافتنی کرده است.

تمامی قطعات کیت بدنه مرسدس EQS برابوس از فیبرکربن ساخته شده است و وزن بسیار پایینی دارند. یکی از اجزای این کیت، منحرف کننده جریان هوا در قسمت جلوی قوس چرخ های عقب است که موجب بهبود جریان هوا می شود. در قسمت جلو هم یک اسپلیتر جدید در زیر سپر مرسدس بنز EQS نصب شده است و در عقب هم یک دیفیوزر میزان لیفت خودرو در سرعت های بالا را کاهش می دهد. کیت بدنه برابوس سبب می شود زمانی که خودرو بین سرعت ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، به میزان ۷ درصد مسافت قابل پیمایش آن بهبود یابد.

یکی از قابل مشاهده ترین تغییرات ظاهری EQS برابوس را باید نصب رینگ های مونوبلاک برای آن دانست. این رینگ ها به صورت انحصاری برای EQS طراحی شده اند و در اندازه های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اینچی قابل سفارش هستند. به کمک تغییراتی که در سیستم تعلیق بادی EQS برابوس صورت گرفته است، فاصله بخش جلوی خودرو تا زمین حدود ۱۵ میلی متر و فاصله اکسل عقب نسبت به سطح زمین در حدود ۲۰ میلی متر کاهش یافته است.

بخش داخلی مرسدس بنز EQS برابوس‌
حالا که دست کمپانی های تیونر در بخش ارتقای توان موتور تقریباً بسته شده است، یکی از بهترین بخش ها برای شخصی سازی و اعمال تغییرات گسترده، قطعاً کابین خودرو و متریال داخلی آن خواهد بود؛ به همین دلیل، برابوس تقریباً انواع چرم و پوشش مخملی را برای تودوزی و تریم داخلی خودرو ارائه کرده است تا مشتری بتواند بر اساس سلیقه خود بهترین شخصی سازی ممکن را به انجام رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *