مرسدس بنز W114 1976 تاکسی، خودرویی با 4.5 میلیون کیلومتر کارکرد!

آن‌ها می‌گویند دیگر مثل گذشته خودرو نمی‌سازند؛ و خب شاید حق با آن‌ها باشد… ولی مصرف‌کنندگان هم مثل سال‌های گذشته نیستند. چه کسی می‌تواند در روزگار مدرن یک خودرو را به‌صورت روزمره و به مدت بیش از ۳۰ سال متوالی براند؟ هیچ‌کس!

این مرسدس بنز W114 که مشاهده می‌کنید اکتبر سال ۱۹۷۶ خط تولید را ترک کرده است. گرگوریس ساکینیدیس راننده تاکسی اهل یونان است که این مرسدس بنز ۲۴۰D را در سال ۱۹۸۲ و با کارکرد حدود ۲۰۰ هزار کیلومتری خریداری کرد. او مرسدس داستان ما را هر روز می‌راند و مسافران را از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رساند. تا سال ۱۹۸۸ این خودرو کارکرد ۱ میلیون کیلومتر را ثبت کرده بود. سال‌ها گذشت و بر میزان پیمایش این خودرو افزوده شد.

گرگوریس به خوبی از مرسدس خود مراقبت می‌کرد. او هر زمان که نیاز بود قطعات و مایعات موردنیاز خودرو را تعویض می‌کرد و البته هیچ نکته‌ای را نادیده نمی‌گرفت. او همچنین به بدنه خودرو هم اهمیت می‌داد و خراش‌ها را رفع می‌کرد. در اولین سال‌های آغازین قرن ۲۱ کارکرد این مرسدس به ۴.۶ میلیون کیلومتر رسیده بود و به همین خاطر نام گرگوریس و خودرواش در صنعت خودرو مشهور شد.

اگر می‌پرسید که رسیدن به چنین کارکردی چگونه ممکن شده باید بگوییم او در طول این سال‌ها دو بار پیشرانه را تعویض کرده است. البته جای تعجبی وجود ندارد چراکه این مرسدس در برهه‌هایی از زمان به‌صورت ۲۴ ساعته و بی‌وقفه کار کرده است. راننده این مرسدس همچنین در کارهای خیریه نیز حضور داشته و در زمان جنگ بالکان چندین بار پزشکان و پرستاران را بین شهرها جابجا کرده است.

در سال ۲۰۰۴ بود که این راننده تاکسی یونانی تصمیم گرفت خودروی خود را به موزه مرسدس بنز اهدا کند. در عوض یک دستگاه C200 به او اهدا شد. مرسدس بنز W114 هم‌اکنون بالاترین میزان کارکرد بین محصولات مرسدس بنز در دنیا را داشته و در حال خاضر در موزه این خودروساز به نمایش درآمده است.

بله درست است، آن‌ها دیگر مثل گذشته خودرو نمی‌سازند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *