مسابقه سرعت «لامبورگینی اوراکان» تیون شده و موتورسیکلت «ردبول»

خودروهای سوپر اسپرت از جمله این لامبورگینی اوراکان تیون شده سرعت بالایی دارند و می‌توانند رکوردهای قابل‌توجهی را به ثبت برسانند اما قدرت خام پاسخ همه‌چیز نیست! وزن هم نقش مهمی در عملکرد یک خودرو ایفا می کند و ویدئوی جدید کار واو این موضوع را به نمایش می‌گذارد. در این ویدئو می‌بینیم که چگونه یک موتورسیکلت ۲۷۰ اسب بخاری به راحتی می‌تواند لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر تیون شده را پشت سر بگذارد.

motor1 می گوید پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری لامبورگینی اوراکان پذیرای دو توربو و دیگر تغییرات شده تا قدرت ۱۱۰۰ اسب بخاری تولید کند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد و وزن ۱۵۰۷ کیلوگرمی دارد که بسیار بیشتر از وزن ۱۵۰ کیلوگرمی بایک موتو جی پی ردبول خواهد بود. این موتورسیکلت مسابقه‌ای خروجی ۲۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۰ نیوتون متری را از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری خود ارائه می کند.

این دو وسیله نقلیه پرسرعت در سه مسابقه درگ ۴۰۰ متر شرکت می‌کنند. در اولین مسابقه لامبورگینی اوراکان تیون شده لانچی استثنایی داشته و کاملاً از موتورسیکلت جلو می‌افتد اما این برتری برای همیشه باقی نمی‌ماند و بایک موتو جی پی ردبول با ایجاد فاصله‌ای قابل‌توجه برنده مسابقه می‌شود. در مسابقه دوم موتورسیکلت ردبول نمی‌تواند استارت خوبی داشته باشد. گاز بیش از حد و استفاده نادرست از کلاچ باعث می‌شود چرخ عقب در زمان لانچ هرزگردی داشته باشد و اولین پیروزی را به لامبورگینی اوراکان تیون شده اعطا کند. البته در مسابقه نهایی جای هیچ سؤالی درباره سریع‌تر بودن موتورسیکلت موردبحث باقی نمی‌ماند. لامبورگینی بازهم با استارتی بی‌نقص از ردبول جلو می‌افتد اما این موتورسیکلت مشکلی در پشت سر گذاشتن حریف ایتالیایی خود ندارد. این موتورسیکلت مسابقه‌ای مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۴ ثانیه طی می کند درحالی‌که اوراکان دو دهم ثانیه کندتر است.

دومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده در مسابقه رولینگ رقم می‌خورد جایی که موتورسیکلت ردبول مسابقه را در دنده ششم شروع می کند درحالی‌که برای اوراکان دنده سه انتخاب می‌شود. این سوپرکار ایتالیایی تا خط پایان برتری خود را حفظ کرده هرچند با فاصله‌ای کم پیروز می‌شود. سومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده نیز در تست ترمز دیده می‌شود چراکه این خودرو در فاصله کمتری نسبت به بایک موتو جی پی ردبول متوقف می‌شود. اگرچه این مسابقه هم نتیجه‌ای نزدیک داشته اما درهرصورت پیروزی از آنِ اوراکان است.

منبع: سایت پدال و کانال یوتیوب کارواو فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *