لندروور نسخه کشیده ۱۳۰ را به خانواده دیفندر اضافه کرده است. این دیفندر سه ردیفه برای کسانی توسعه پیدا کرده که به ظرفیت سرنشین بیشتری نیاز دارند اما صرفاً نسخه‌ای با طول بیشتر از ۱۱۰ است.

به گزارش پدال، در دیفندر ۱۳۰ فاصلهٔ محوری نسبت به ۱۱۰ تغییری نداشته و همچنان ۳,۰۲۲ میلی‌متر است اما طول کلی خودرو با ۳۴۰ میلی‌متر افزایش حالا به ۵,۳۵۸ میلی‌متر رسیده است. این طول بیشتر به صندلی‌های ردیف سوم و فضای بار کوچکی در پشت آن‌ها اختصاص پیدا کرده است.

فضای صندوق بار در دیفندر ۱۱۰ دو ردیفه ۹۶۰ لیتر است اما بخش عمده‌ای از این فضا در نسخهٔ ۱۳۰ به صندلی‌های ردیف سوم اختصاص پیدا کرده و حالا فضای بار به تنها ۳۹۰ لیتر رسیده است. سرنشینان ردیف سوم اما در این نسخه علاوه بر برخورداری از گرم‌کن صندلی‌ها، از سانروف اختصاصی خود هم بهره‌مند می‌شوند. برای این خودرو حتی کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای هم قابل سفارش است که فقط در ۱۳۰ ارائه می‌شود. کسانی که فضای بار بیشتری نیاز دارند می‌توانند دیفندر ۱۳۰ را به‌صورت دو ردیفه پنج‌نفره خریداری کنند که در این صورت فضای بار ۱۳۳۰ لیتری در اختیار خواهند داشت.

دیفندر ۱۳۰ علاوه بر طول بیشتر و یک ردیف صندلی اضافی، به‌صورت استاندارد با نمایشگر بزرگ‌تر ۱۱.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و تعلیق بادی ارائه می‌شود که دومی باعث بهبود راحتی و توانایی‌های آفرود خودرو خواهد شد. علاوه بر این، لندروور رنگ جدیدی بنام قرمز سدونا را هم ارائه کرده که فقط روی بدنهٔ ۱۳۰ پاشیده می‌شود. یکی از چیزهایی که در این نسخهٔ کشیده بدون تغییر باقیمانده، توانایی‌های آفرود دیفندر است زیرا زوایای حمله و شکست با مدل ۱۱۰ کاملاً یکسان است و فقط زاویهٔ فرار با کمی کاهش به ۲۸.۵ درجه رسیده که البته هنوز هم عدد قابل‌احترامی است.

دیفندر ۱۳۰ در ابتدا در اروپا با سه پیشرانه هیبریدی خفیف مختلف عرضه می‌شود. یکی از این موتورها ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است که در مدل D300 ارائه می‌شود. مدل بنزینی پایه هم P300 نام دارد که از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند مدل P400 را انتخاب کنند که زیر کاپوت خود همان پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ P300 را دارد اما در اینجا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در آمریکا نیز این خودرو با دو مدل P300 و P400 به فروش خواهد رسید. فعلاً اما خبری از موتور V8 برای دیفندر ۱۳۰ نیست.

قیمت دیفندر ۱۳۰ در آمریکا برای مدل پایهٔ P300 از ۶۸ هزار دلار آغاز می‌شود و لندروور هم‌اکنون سفارشات خرید آن را می‌پذیرد. در بریتانیا نیز قیمت این خودرو از ۷۳,۸۹۵ پوند آغاز می‌شود و تا ۱۰۰,۶۴۵ پوند برای بالاترین تیپ مدل P400 پیش می‌رود.