هوندا سرانجام مشخصات کامل نسل جدید سیویک تایپ R را اعلام کرده است. این خودرو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ K20C1 هوندا استفاده می‌کند که حالا خروجی آن به ۳۱۵ اسب بخار قدرت (۳۱۹ اسب بخار متریک) و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد نسبت به نسخهٔ آمریکایی نسل قبلی ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر بیشتر شده‌اند اما نسبت به نسخهٔ اروپایی قبلی که ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت (اسب بخار متریک) افزایشی را نشان نمی‌دهد. صرف‌نظر از این موضوع، سیویک تایپ R جدید قوی‌ترین خودرویی محسوب می‌شود که هوندا تاکنون در آمریکا عرضه کرده است.

به گفتهٔ هوندا، در سیویک تایپ R جدید سعی شده با تغییر اندازه، شکل و تعداد پره‌های توربین، توربوشارژر در محدودهٔ دور موتور بیشتری کار کند. در همین حال، افزایش جریان هوای ورودی و سیستم اگزوز کارآمدتر با سوپاپ فعال نیز همگی به بهبود عملکرد این پیشرانه کمک کرده‌اند. دهانهٔ بزرگ‌تر جلوپنجره، رادیاتور بزرگ‌تر و فن بزرگ‌تر هم عملکرد پایدار و بهینهٔ پیشرانه را در هنگام رانندگی‌های تهاجمی و طولانی‌مدت تضمین می‌کنند.

علاوه بر این، گیربکس شش سرعته دستی هم برای ارتباط بهتر راننده با خودرو بهبود پیدا کرده است. فلای‌ویل سبک‌تر و سیستم اصلاح‌شدهٔ تطبیق دور موتور (rev-matching) موجب تعویض دنده‌های بهتری می‌شوند و کمک می‌کنند تا خودرو هنگام ورود به پیچ‌ها ثبات خود را حفظ کند درحالی‌که دیفرانسیل لغزش محدود هم قدرت را به‌طور مؤثری به زمین منتقل می‌کند.

ازآنجایی‌که تایپ R جدید بر اساس نسل یازدهم سیویک هاچ‌بک ساخته شده است، حالا فاصلهٔ محوری آن ۳.۵ سانتی‌متر بیشتر شده تا سواری نرم‌تر و پایدارتری داشته باشد. علاوه بر این، فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها هم در جلو ۲.۵ و در عقب ۱.۹ سانتی‌متر نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است که این در کنار باز تنظیم سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب موجب افزایش پایداری در خط مستقیم و بهبود احساس فرمان خواهد شد. کالیپرهای ترمز سیویک حالا به نمونه‌های دوتکه تبدیل شده‌اند تا وزن غیر فنر سوار خودرو کاهش پیدا کند درحالی‌که خنک‌کنندهٔ ترمزها هم بهبود پیدا کرده و بوستر آن‌ها نیز برای بهبود احساس از نو تنظیم شده است.

نسل جدید هاچ‌بک داغ هوندا ۲ سانتی‌متر کشیده‌تر، ۱.۲ سانتی‌متر کم‌ارتفاع‌تر و ۱.۵ سانتی‌متر عریض‌تر از قبل شده و روی رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات قرار گرفته که با لاستیک‌های اختصاصی میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشیده شده‌اند. این لاستیک‌ها ۲ سانتی‌متر پهن‌تر از قبل هستند. در داخل خودرو هم شاهد صندلی‌ها و کف‌پوش‌های قرمزرنگ به همراه دسته‌دندهٔ آلومینیومی و پلاک شمارهٔ تولید روی داشبورد هستیم. صفحه آمپر دیجیتالی جدید نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که تا حد امکان خوانا باشد. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی پریمیوم Bose هم از دیگر ویژگی‌های داخل این هاچ‌بک داغ ژاپنی هستند.

نسل جدید سیویک تایپ R در کارخانهٔ یوری هوندا در ژاپن ساخته خواهد شد اما پیشرانهٔ آن از کارخانهٔ موتور هوندا در اوهایو می‌آید. این خودرو در پاییز امسال برای فروش راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد و قیمت آن نیز در همان زمان اعلام می‌شود.