معرفی «چری eQ7»، برادر بزرگ‌تر «فیدلیتی» برقی

به تازگی، کمپانی چری از کراس اوور میان سایز جدید و برقی خود به نام eQ7 پرده برداشته است. خودرویی که قرار است برادر کوچک تر آن یعنی eQ5 با نام فیدلیتی برقی در ایران عرضه شود.

کمپانی چری با عرضه eQ5 یا همان چری انت (مورچه) قدم در راه عرضه کراس اوورهایی جذاب، برقی و با ظاهری که تا حدی به کراس کوپه ها شباهت دارند گذاشت و اکنون این کمپانی تصاویر اولیه eQ7 را برای وزارت صنعت چین فرستاده و به این ترتیب، از برادر بزرگ تر eQ5 پرده برداشته است.

طراحی ظاهری
طراحی ظاهری eQ7 نسبت به eQ5 اگرچه منطقی تر و شکیل تر شده است، اما همچنان از همان سبک طراحی بهره می گیرد. در نمای جلو از پکیج چراغ های دوقسمتی استفاده شده است و خوشبختانه دیگر مانند eQ5 از چراغ های زشتی که روی کاپوت تعبیه شده بودند خبری نیست. همچنین خبری از جلوپنجره نیز نیست، چراکه eQ7 یک خودروی کاملاً برقی خواهد بود. در نمای عقب هم شاهد چراغ های به هم پیوسته و سپری بلند هستیم که تا نزدیکی چراغ ها بالا آمده است و طراحی اسپرتی دارد.

طراحی داخلی چری eQ7
در بخش داخلی شاهد به کارگیری یک پنل یکپارچه برای بخش مانیتور و کلاستر خودرو خواهیم بود. یک پنل دیجیتالی نیز در زیر مانیتور خودرو برای کنترل بخش تهویه و گرم‌کن ها در نظر گرفته شده است. نکته دیگری که در چری eQ7 جلب نظر می کند، عدم تعبیه شیفتر جعبه دنده در کنسول میانی است و در بخش یک پد شارژر تلفن همراه و دو کاپ هولدر جانمایی شده است. احتمالاً دنده این خودرو مانند تیگو ۹ به پشت فرمان انتقال یافته است.

ابعاد خودرو
چری eQ7 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۷۵، ۱۹۱۰ و ۱۶۶۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۸۳۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی چری eQ7
برای چری eQ7 از یک پیشرانه برقی ۱۵۵ کیلوواتی استفاده شده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز با پیشرانه مذکور ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

زمان عرضه و قیمت
طبق شنیده ها، چری eQ7 در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می شود و قیمت آن نیز در محدوده ۲۱۵۰۰ تا ۲۸۷۰۰ دلار برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *