در این مطلب قصد داریم به معرفی یک کراس اوور جدید و الکتریکی از برند هوندا بپردازیم.

کمپانی هوندا به تازگی کراس اووری الکتریکی را بر مبنای پلت فرم ماژولار خود با نام F توسعه داده است. این کراس اوور جدید در واقع نمونه برقی هوندا وزل/HRV محسوب می شود که دارای نمونه های بنزینی و هیبریدی است و از سال ۲۰۲۱ در خط تولید هوندا قرار دارد.

ظاهر و داخل خودرو
در نمای جلوی خودرو، جلوپنجره حذف شده و در واقع، جای خود را به درگاه شارژ خودرو داده است و مجموعه سپر و ورودی های هوای آن هم تغییراتی را به خود دیده است.

در نمای عقب هم چراغ های باریک و به‌هم پیوسته خودرو تغییرات گرافیکی داشته اند و رنگ آن ها از قرمز به طلق بدون رنگ مبدل شده که نشانه برقی و پاک بودن خودروست. سپر عقب هم برای هماهنگی با سایر اجزا تغییراتی داشته است.

در بخش داخلی از نوارهای آبی رنگ استفاده شده و مانیتور کوچک و افقی خودرو جای خود را به یک مانتور عمودی و غول آسا داده است؛ به دلیل همین جابه‌جایی، پنل میانی داشبورد دچار تغییرات عدیده ای شده است. همچنین از تریم چرم سفید نیز برای داخل eNS1 استفاده شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی
از جمله امکانات استاندارد این کراس اوور الکتریکی می توان به مواردی نظیر نمایشگر عمودی ۱۵.۱ اینچی با کنترل صوتی، سیستم پایش وضعیت و سطح هوشیاری راننده، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد.

ابعاد
هوندا eNS1 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۳۹۰،۱۷۹۰ و ۱۵۶۰ میلی متر و فاصله محوری آن ۲۶۱۰ میلی متر است.

مشخصات فنی
برای هوندا eNS1 از یک پیشرانه برقی با دو خروجی ۱۸۲ اسب بخار و ۲۰۴ اسب بخار استفاده شده و گشتاور هر دو مورد ۳۱۰ نیوتن متر اعلام شده است. این کراس اوور از نوع محور جلو محرک است.