میلیاردر ایرانی، نهمین مرسدس مک لارن خود را خرید!

مانی خوشبین یک یوتیوبر و کارآفرین ایرانی‌الاصل است که به واسطه تملک خودروهای گران‌قیمت و خاص شناخته می‌شود. علاقه شدید وی به مرسدس بنز مک لارن SLR، موجب شده تا او نهمین دستگاه از این خودرو را خریداری کرده و به مجموعه خود اضافه کند.

مرسدس بنز اس ال آر مک لارن یکی از محصولات دوست‌داشتنی و به یاد ماندنی صنعت خودرو جهان است که براساس همکاری سه جانبه مرسدس بنز، تیم فرمول یک مک لارن و شرکت تیونینگ AMG ساخته شده است. مرسدس SLR مک لارن نخستین خودرو جاده‌ای این شرکت پس از مک لارن F1 معروف بود و سعی داشت ترکیبی از خودروهای فرمول یک مک لارن و اتومبیل‌های جاده‌ای مرسدس بنز را در خود جای دهد. این همکاری منحصر به فرد با ترکیب شاسی مک لارن و موتور AMG به اوج خود رسید.

برای برخی منتقدان، مرسدس SLR مک لارن به دلیل گیربکس اتوماتیک کند و دینامیک رانندگی غیرقابل پیش‌بینی خودرویی نامطلوب تلقی میشد. اما برای علاقمندان مرسدس SLR مک لارن یک نقطه شیرین منحصر به فرد در تاریخ خودروسازی است که قدرت خام را با دخالت محدود فناوری ترکیب می‌کند.

زیر کاپوت مرسدس SLR مک لارن پیشرانه ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژر قرار دارد که ۶۱۷ اسب بخار قدرت (۴۶۰ کیلووات) و ۵۷۵ پوند فوت (۷۸۰ نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. این قدرت و گشتاور اعجاب انگیز از طریق گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. این گیربکس به دلیل دوام و عدم پیچیدگی انتخاب شد، چرا که در آن زمان گیربکس‌های پیشرفته قادر به مدیریت کردن این حجم از قدرت و گشتاور نبودند.

شتاب صفر تا صد مرسدس SLR مک لارن کمی بیشتر از سه ثانیه بود و این خودرو می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتربرساعت دست یابد. عملکرد فوق‌العاده مرسدس SLR مک لارن باعث می‌شود تا این خودرو روز به روز محبوب‌تر باشد، تا جایی که مانی خوشبین اکنون مالک ۹ دستگاه از آن‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *