فریب اندازه بسیار کوچک این هلیکوپتر را نخورید؛ میکروکوپتر SCH-2A قادر است با هزینه عملیاتی و نگهداری نسبتاً پایین، تجربه پرواز ایمن و لذت‌بخشی را برای شما فراهم کند. البته اگر جرأت سوار شدنش را داشته باشید.

میکروکوپتر SCH-2A یک هلیکوپتر هم‌محور سرنشین‌دار نوآورانه است که توسعه و آزمایش آن بیش از ده سال به طول انجامیده و اگر بخواهید می‌توانید همین حالا آن را با قیمت ۳۵ هزار دلار بخرید. این قیمت بسیار پایین، میکروکوپتر را به ارزان‌ترین هلیکوپتر تولیدی در جهان تبدیل می‌کند.

این هلیکوپتر که تنها ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد، همچنین یکی از سبک‌ترین هلیکوپترهای هم‌محور است که تا به حال ساخته شده و با قوانین وسایل نقلیه فوق‌سبک ایالات متحده مطابقت دارد. بنابراین می‌توانید گواهینامه پرواز با آن را خیلی راحت‌تر از یک هلیکوپتر استاندارد دریافت کنید.

میکروکوپتر SCH-2A در اسلوونی تولید شده است و برنامه شرکت سازنده از همان ابتدا ساخت ارزان‌ترین و یکی از سبک‌ترین هلیکوپترهای جهان بوده است. طول این هلیکوپتر ۴.۳۷ متر، عرض آن ۱.۵ متر و ارتفاع آن ۲.۴۵ متر است.

این هلیکوپتر فوق‌سبک ملخ عقب ندارد که به آن اجازه می‌دهد وزن بیشتری را بلند کند و بتواند از مناطق بسته‌تری بلند شود. میکروکوپتر SCH-2A می‌تواند خلبانی با وزن حداکثر ۱۲۴ کیلوگرم را حمل کند، و حداکثر وزن برخاست آن۲۵۰ کیلوگرم است.

علاوه بر این، SCH-2A دارای فرمان‌های استاندارد هلیکوپتر برای حرکت عمودی، هدایت و کنترل انحراف است. این هلیکوپتر دارای یک موتور بنزینی دو-زمانه MZ202 با خروجی ۶۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است که باعث می‌شود نهایت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت حرکت ۸۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

یک نمایشگر لمسی ۷ اینچ به عنوان پنل ابزار عمل می‌کند و پارامترهای متعددی از جمله دور موتور و ملخ، دمای سرسیلندرها و گاز خروجی، تاریخ و زمان، مدت زمان سفر، سرعت، ارتفاع و غیره را نمایش می‌دهد.

از میکروکوپتر SCH-2A می‌توان برای نقشه‌برداری، گشت پلیس، جمع آوری احشام و سرگرمی شخصی استفاده کرد.