دومین نمونه از رولزرویس بوت تیل به سفارش یک مشتری ویژه با قیمت مشابه نسخه‌ی اول، تحویل خریدار شد. مالک این خودرو ، هنوز مشخص نیست اما هزینه‌ی تولید، حدود ۲۸ میلیون دلار عنوان شده است. رونمایی رسمی از بوت تیل جدید، امروز در فستیوال Concorso d’Eleganza, Villa d’Este ایتالیا انجام می‌شود.

بوت تیل دوم، بدنه‌ی دست‌ساز دارد و تغییرات جزئی نسبت به نمونه‌ی نخست را نشان می‌دهد. خریدار متمول این خودرو، به واسطه‌ی سابقه‌ی خانوادگی در تجارت جواهرات، نام “مادر مروارید” یا Mother of pearl را برای رولزرویس اختصاصی خود انتخاب کرده است. براساس جستجوی نگارنده، mother of pearl نام یک برند لوکس تولیدکننده‌ی لباس زنانه در انگلیس نیز هست؛ اما بوت تیل جدید، ساختار فرمان چپ دارد.

مدیران رولزرویس از افشای مشخصات مالک بوت تیل دوم خودداری می‌کنند اما جزئیات جالبی در ماجرا وجود دارد. نکته‌ی اول اینکه خریدار، صاحب یکی از ارزشمندترین کلکسیون‌های خودرو با انواع مدل‌های مدرن و کلاسیک است. همچنین، رولزرویس اعلام کرده که اجداد پدر خانواده در صنعت مروارید فعالیت داشته‌اند.

جدیدترین محصول رولزرویس، مشابه بسیاری دیگر تولیدات این برند، پیشرانه‌‌ی ۶/۷۵ لیتر توئین توربوشارژ V12 دارد. این موتور برای فانتوم ۲۰۲۲، قدرت ۵۷۱ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت فراهم شود. میانگین مصرف سوخت پیشرانه‌های ۶/۷۵ لیتر رولزرویس، حدود ۱۴ لیتر در صد کیلومتر است.

برای انتخاب رنگ بدنه، چهار عدد غلاف مروارید (صدف) از کلکسیون شخصی سفارش‌دهنده به طراحان رولزرویس داده شد. با این شرایط، یکی از خاص‌ترین خودروهای جهان با رنگی کاملا اختصاصی به  تولید رسید. در تصاویر موجود، نوعی صورتی کم‌رنگ دیده می‌شود؛ اما بنابر اطلاعات منتشر شده، میزان تیرگی و روشنی رنگ بدنه با تغییر نور محیط، عوض خواهد شد. شرکت سازنده، رنگ بوت تیل دوم را ترکیبی درخشان از گل رز و صدف؛ همراه با سفید و برنز توصیف می‌کند.

بدنه‌ی خودرو مثل نسخه‌ی اول حالت دو رنگ دارد. روی کاپوت جلو، صورتی تیره استفاده شده و در عقب هم، ادواتی ترکیبی با چوب و فلز آلومینیوم طلایی دیده می‌شوند که هماهنگی بسیار خوبی با سقف پارچه‌ای دارند. در بخش پایین بدنه، شامل سپرها و رکاب، نوعی فیبرکربن وجود دارد که البته سیاه یا خاکستری تیره نیست؛ بلکه ترکیب رنگی از صورتی رزگلد دارد.

چرم اختصاصی برای نسخه‌ی دوم بوت تیل نیز، ترکیبی از رنگ‌های کونیاک و صدفی است. جزئیات داخل کابین نیز، حس رزگلد ارائه می‌کنند. چرم مخصوص صندلی‌ها و کابین، توسط سفارش‌دهنده‌ی خودرو به طراحان رولزرویس داده شده است. با این شرایط، می‌توان اطمینان داشت که بوت تیل دوم برای مدتی طولانی در کلکسیون خریدار باقی بماند و فروخته نشود.

تورستن مولر، مدیر عامل رولزرویس، پس از معرفی بوت تیل جدید، فرایند ساخت بدنه‌ی اختصاصی را “اوت کوتور” یا Haute Couture توصیف کرد. این عبارت فرانسوی از حدود صد سال پیش در صنعت مد استفاده شده و توصیفی برای لباس‌های اختصاصی با طراحی ویژه و تک‌نمونه بوده است. از سویی دیگر، ظاهرا مدیر رولزوریس، تلاش می‌کند تا پاسخی هوشمدانه به فعالیت جدید مرسدس میباخ بدهد. در روزهای اخیر، مدیران مرسدس بنز از طرح ویژه‌ای سخن گفته‌اند که نسخه‌های اختصاصی و سفارشی S کلاس میباخ را تولید خواهد کرد. همچین یک نمونه‌ی مفهومی از میباخ به نام “اوت کوتور” نیز رونمایی کرده‌اند.