نیسان کیکس ۲۰۲۳ معرفی شد. این کراس اوور جمع‌وجور که اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در کشور برزیل عرضه شده بود جایگزینی برای مدل خبرساز جوک محسوب می‌شد. حدود سه سال بعد بود که کیکس فیس لیفت شد تا پذیرای ظاهری جدیدتر و تکنولوژی‌های بهتر باشد. این خودرو هم‌اکنون آماده ورود به مدل سال ۲۰۲۳ خود است و اگرچه از نظر طراحی ظاهری تغییر خاصی وجود ندارد اما تغییراتی در بخش تجهیزات و قیمت‌گذاری آن دیده می‌شود.

تمامی مدل‌های نیسان کیکس ۲۰۲۳ به‌صورت استاندارد با سیستم ایمنی سپر ایمنی ۳۶۰ این برند عرضه می‌شوند. حتی مدل پایه کیکس S که قیمت آغازین ۲۰۲۹۰ دلاری دارد هم از این بسته ایمنی سود می‌برد. از جمله تجهیزات استاندارد مدل پایه می‌توان به نمایشگر ۷ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، ۳ درگاه USB و استارت دکمه‌ای اشاره کرد. یک پله بالاتر مدل SV قرار می‌گیرد که دارای تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، ریل‌های سقف، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر بزرگ‌تر ۸ اینچی و استارت از راه دور است. قیمت این مدل از ۲۲۱۵۰ دلار شروع می‌شود.

مدل فول کیکس SR هم‌اکنون با قیمت ۲۲۸۵۰ دلار عرضه می‌شود و سقف و آینه‌بغل‌های مشکی، چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED، فرمان چرمی و سیستم تهویه مطبوع خودکار نیز جزو تجهیزاتش هستند. پکیج سفارشی پریمیوم نیز وجود دارد که شامل مواردی همچون سیستم صوتی سطح بالای Bose با ۸ بلندگو، صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده، سرویس‌های ارتباطی نیسان و وای فای هات اسپات خواهد بود.

همه نسخه‌های نیسان کیکس ۲۰۲۳ از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مدل‌های سال قبل استفاده می‌کنند. این پیشرانه قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۴ نیوتون متری دارد و با گیربکس CVT همکاری می‌کند. کیکس در فیس لیفت سال ۲۰۲۱ خود پذیرای یک جفت چراغ‌های عقب جدید و نوار LED روی صندوق شد. چراغ‌های جلو نیز به همراه جلوپنجره تغییر کردند. سپر این خودرو شکل تیزتری به خود گرفت و در برخی تریم ها از مه شکن‌های LED استفاده شد.