کنکورد یک هواپیمای مسافربری فراصوت و محصول مشترک فرانسه و بریتانیا بود. این هواپیما نخستین پرواز خود را در ۲ مارس ۱۹۶۹ انجام داد و به صورت رسمی در ۲۱ ژانویه ۱۹۷۶ معرفی شد. کنکورد آخرین پرواز خود را در سال ۲۰۰۳ انجام داد و پس از آن بازنشست شد.

در مجموع ۲۰ فروند هواپیمای کنکورد تولید شد که شش فروند غیر تجاری و برای توسعه هواپیما بود و ۱۴ فروند دیگر برای خدمات تجاری عرضه شدند. تمام این هواپیماها به جز دو فروند حفظ شده اند. یک هواپیما در سال ۱۹۹۴ اسقاط شد و هواپیمای دیگر متعلق به شرکت ایر فرانس در سال ۲۰۰۰ سقوط کرد.

شرکت بریتیش ایرویز هفت فروند هواپیمای کنکورد در اختیار داشت و رکورد سریع ترین پرواز بر فراز اقیانوس اطلس بین تمام هواپیماهای کنکورد نیز به یکی از آنها تعلق دارد. هواپیمای کنکورد با کد G-BOAD (210) در ۷ فوریه ۱۹۹۶، فاصله بین فرودگاه جان اف کندی نیویورک و فرودگاه هیترو لندن را در ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه طی کرد. این فاصله برای هواپیماهای مسافربری امروزی حدود ۷ ساعت است!

به واسطه ارائه خدمات مشترک توسط دو شرکت بریتیش ایرویز و سنگاپور ایرلاینز، رنگ آمیزی این هواپیما به مدت سه ماه در سال ۱۹۷۷ و از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ تغییر کرد. در این بازه های زمانی رنگ آمیزی سمت چپ بدنه به سبک هواپیماهای شرکت سنگاپور ایرلاینز و سمت راست بدنه به سبک شرکت بریتیش ایرویز بود.