«هیوندای ولستر»، خودرویی ارزان قیمت و اسپرت برای سال 2021

هیوندای ولستر، مقرون به صرفه‌ترین مدل با موتور توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخاری ارتقا یافته است.
 
هیوندای ولستر ۲۰۲۱ یک هاچ بک سه در عجیب و غریب است که خرید آن ارزان و رانندگی با آن سودمند است. نسخه معمولی این خودرو با یک موتور اختیاری ۲۰۱ اسب بخاری و عملکرد تحسین برانگیز ارائه می‌شود.

کابین آن فاقد کیفیت رقبایی مانند مزدا ۳ و فولکس واگن گلف است، اما حداقل هیوندای دارای ویژگی‌های استاندارد مطلوبی است. ویژگی‌های برجسته شامل نوربالای خودکار، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ بین خطوط و سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی با Apple CarPlay و Android Auto است.

اگرچه فضای بار کوچک و مصرف سوخت کمتر از حد متوسط، ​​آن را پشت سر سایر خودرو‌های کامپکت قرار می‌دهد، اما ولستر ۲۰۲۱ امکانات منحصر به فردی دارد که بسیاری آن‌ها را ندارند. هیوندای ولستر را بدون هیچ تغییری وارد مدل سال ۲۰۲۱ می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که کل خط تولید، به جز ولستر N، پس از این سال مدل متوقف خواهد شد.

ولستر اگر به موتور قدرتمندتر مجهز شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت. مقرون به صرفه‌ترین مدل این خودرو با موتور توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخاری ارتقا یافته است. همچنین دارای یک شیفتر کوتاه، شاسی تنظیم شده اسپرت است و فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود. بعلاوه، R-Spec تنها نسخه‌ای است که از لاستیک‌های عریض‌تر استفاده می‌کند که حداکثر ترمزگیری و چسبندگی در پیچ‌ها را فراهم می‌کند به غیر از تعداد انگشت شماری لوازم جانبی، این مدل خاص هیچ گزینه دیگری ارائه نمی‌دهد.

خریداران ولستر می‌توانند بین دو نیروگاه یکی را انتخاب کنند. موتور پایه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. تمام تریم‌های توربو با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر ارائه می شوند که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کنند.

در تمامی مدل‌ها، نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و گزینه‌های گیربکس شامل گیربکس شش سرعته دستی، گیربکس شش سرعته اتوماتیک و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) است.

یک ولستر Turbo Ultimate DCT می تواند در ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که برای این بخش بسیار سریع است. موتور پایه عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد، اما علاقمندانی که به دنبال استفاده حداکثری از طبیعت لذت بخش این خودرو هستند، موتور توربوشارژ اختیاری را انتخاب می کنند.

هندلینگ ولستر بسیار عملکرد خوبی دارد. کابین ولستر دارای چهار صندلی است و از مهارت‌های بسیار خوبی برخوردار است. مواد استفاده شده کیفیت مناسبی دارند، زیبایی کابین به اندازه کافی دلپذیر است، اما انتخاب‌های دیگری در این کلاس وجود دارد که طراحی داخلی مجلل تری ارائه می‌دهد. برخلاف یک هاچ بک استاندارد دو در، ولستر با یک در، در سمت راننده و دو در دیگر در سمت سرنشین ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *