آخرین خودرو/ شرکت راسا موتور خاورمیانه عرضه سوزوکی فرانکس را در سامانه وارداتی ها آغاز کرده است. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی اولین کراس اوور هیبریدی سوزوکی رفته ایم. سوزوکی فراکنس نمونه ارتقا یافته و هیبرید بالنو است که حال به بازار ایران آمده است. راسا موتور خاورمیانه متولی فروش و خدمات پس از فروش این هاچ بک کراس یا همان کراس اوور کوچک شهری سوزوکی ژاپن در ایران بوده و به تازگی عرضه آن را آغاز در سامانه وارداتی ها آغاز کرده است. احتمالاً این خودرو با قیمتی نزدیک به ۱.۶ میلیارد تومان به دست مشتریان سامانه خواهد رسید. در این گزارش ویدیوی معرفی سوزوکی فرانکس به عنوان یک کراس اوور هیبریدی ژاپنی را تهیه کرده ایم.

مشخصات سوزوکی فرانکس
سوزوکی فرانکس با پیشرانه هایبرید یا همان مید هایبرید (هایبرید خفیف) به بازار ایران آمده است. این خودرو یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دارد و یک قوای محرکه الکتریکی با ظرفیت باتری محدود، در هنگام شتاب گیری ها و تعویض دنده ها، گشتاور بیشتر را در اختیار راننده می گذارد. این سیستم سبب می شود تا مصرف سوخت سوزوکی فرانکس به کمتر از ۵.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۱ ثانیه ثبت کند.
کراس اوور مید هایبرید سوزوکی فرانکس ۱۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر در اختیار دارد. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT آیسین ژاپن هم توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند.
راسا موتور یکی از کامل ترین تیپ های فنی و امکاناتی فرانکس را به بازار ایران آورده است. برای همین در این کراس اوور هیبریدی و ژاپنی امکاناتی مانند شش کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سامانه استارت استاپ، تریم داخلی چرم و پارچه، کروز کنترل، نمایشگر ۹ اینچی لمسی، اتصال هوشمند تلفن همراه به خودرو، شارژر بیسیم تلفن همراه، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دنده پشت فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی، آینه حساس به نور و… دیده می شود.