پروژه جدید «جیپ»؛ رانندگی آفرود بدون نیاز به دست

جیپ به‌دنبال این است تا رانندگی خودکار آفرود را ممکن کند. این برند آمریکایی برای این پروژه یک سیستم خودران اختصاصی را توسعه می‌دهد.
 
رانندگی خودکار طی سال‌های اخیر به یکی از اهداف بلندپروازانه جدید صنعت خودرو تبدیل شده است. از استارتاپ‌های کمتر شناخته شده تا شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا و مرسدس بنز هم تمرکز و منابع خود را به توسعه این فناوری اختصاص داده‌اند. مسلماً در گذشته ویدیوها و به‌صورت کلی محتوای قابل توجهی را درباره رانندگی خودکار خودروها در سطح خیابان‌های شهر مشاهده کرده‌اید، اما آنچه جیپ در پروژه جدید خود به دنبال آن است، با هرچه دیده‌اید تفاوت دارد. جیپ با پروژه جدیدی که کلید زده است، هدف از این دارد تا رانندگی خودکار آفرود را در اس یو وی‌های خود محقق کند.

جیپ، رانندگی آفرود را هم خودکار می‌کند!

بنا به اعلام جیپ، تیمی از مهندسان مشغول توسعه یک سیستم خودران اختصاصی برای این برند هستند. مدیریت این تیم را «ندا اسویتیک» (Neda Cvijetic) بر عهده دارد که مدیر بخش هوش مصنوعی و رانندگی خودکار استلانتیس، شرکت مادر جیپ، بر شمرده می‌شود. سیستم خودران مذکور برای هر نوع راننده‌ای، از تازه‌کاران تا آفرودرهای قدیمی، کاربرد دارد و در موقعیت‌های رانندگی روزمره هم می‌تواند به‌کار گرفته شود. تیم جیپ سیستم رانندگی آفرود خودکار خود را در دو جیپ گرند چروکی ۴xe پلاگین هیبرید در شهر مواب ایالت اوتای آمریکا به‌آزمایش گذاشته است که در بالا می‌توانید ویدیو مربوط به آن را مشاهده کنید.

به‌گفته «کریستین مونیر» (Christian Meunier)، مدیرعامل جیپ، فناوری خودران اختصاصی این برند باعث می‌شود طیف گسترده‌تری از افراد بتوانند رانندگی آفرود را تجربه کنند. به‌جز گفته‌های محدود عوامل و تیزر منتشر شده، جزئیات بیشتری در رابطه با پروژه رانندگی خودکار آفرود Jeep در دسترس نیست. با وجود این، ذکر شده است که در قالب ویدیویی جدید در تابستان پیش رو، جزئیات بیشتری درمورد این پروژه در اختیار علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به ابتکار عمل جیپ چیست؟ آیا این فناوری را ارزشمند می‌دانید یا به‌نظرتان لذت واقعی رانندگی آفرود در این است که راننده اختیار کامل داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *