پژو ۳۰۸ با رأی ۵۶ روزنامه‌نگار زن از ۴۰ کشور در پنج قاره به عنوان “بهترین خودرو زنانه سال ۲۰۲۲” انتخاب شد. برنده این جایزه در روز ۸ مارس همزمان با روز جهانی زن اعلام شد. سال گذشته لندرور دیفندر این عنوان را کسب کرده بود.

کمیته روزنامه‌نگاران خودرویی در طی فرآیند ارزیابی برای اهدای این جایزه ۶۵ خودرو را مورد آزمایش قرار داد. در اولین دور رأی‌گیری بهترین خودروها در هر دسته‌بندی انتخاب شدند: پژو ۳۰۸ (بهترین خودروی شهری)، کیا اسپورتیج (بهترین شاسی بلند خانوادگی)، بی ام و iX (بهترین شاسی بلند بزرگ)، فورد موستانگ مک ای (بهترین خودروی خانوادگی)، آئودی e-Tron GT (بهترین خودروی پرفورمنس) و جیپ رنگلر۴xe (بهترین ۴×۴).

برنده اصلی در دور دوم رأی‌گیری مشخص شد و هاچ‌بک کامپکت فرانسوی این عنوان را از آن خود کرد. هیئت داوران دینامیک رانندگی، عملکرد، راحتی و طراحی پژو ۳۰۸ را مورد ستایش قرار دادند.

سندی مایر از نیوزیلند گفت: “پژو ۳۰۸ هر چیزی که از یک خودرو بخواهید را برای شما فراهم می‌کند. رانندگی با آن لذت‌بخش است و به سختی می‌توان باور کرد که یک موتور ۱.۲ لیتری قدرت آن را تأمین می‌کند.”

سایر داوران در مورد بهبودهای این مدل در مقایسه با نسل قبلی و عرضه آن با انواع پیشرانه‌های مختلف صحبت کردند. این مدل با پیشرانه بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی در دسترس است، در حالی که پژو عرضه ۳۰۸ تمام برقی در آینده را تأیید کرده‌ است. این مدل که به صورت هاچ‌بک و استیشن عرضه می‌شود، مانند دی اس ۴ و اوپل آسترا روی پلتفرم EMP2 گروه استلانتیس ساخته می‌شود.