پیش‌نمایشی غیررسمی از قدبلند الکتریکی و باابهت «کیا»

کیا EV9 اگرچه به‌صورت رسمی معرفی نشده اما می‌تواند به‌ عنوان یک خودروی پرچم‌دار جزو محصولات این برند کره‌ای باشد. در نوامبر سال پیش بود که کیا با کانسپت EV9 پیش‌نمایشی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودروی الکتریکی خود انجام داد. این خودرو اگرچه هنوز راهی خط تولید نشده ولی فاز توسعه‌ای خود را طی می‌کند. قبلاً تصاویر جاسوسی خودروی موردبحث منتشر شده و حالا زمان تماشای رندرهایی غیررسمی از آن فرا رسیده است.

Kolesa که جزو مطرح‌ترین طراحان فعال در دنیای مجازی است از اطلاعات و تصاویر موجود برای تجسم ظاهر نهایی کیا EV9 استفاده کرده است. ما معتقدیم این تصاویر پیش‌نمایشی صحیح از شاسی‌بلند الکتریکی کیا هستند اما احتمال دارد نسخه تولیدی EV9 در نهایت گلگیرهای تراشیده شده و پروفایل جانبی چشمگیر را حذف کند. در کل شکل این خودرو نسبت به نسخه مفهومی تغییرات زیادی نخواهد داشت و با یک خودروی سرراست و جعبه‌ای روبرو خواهیم شد. اوایل ماه جاری میلادی تیزرهایی از EV9 منتشر شد و در آن می‌توانستیم چراغ‌های عقب عمودی را ببینیم که با طراحی چراغ‌های جلو هماهنگی داشتند. پروفایل جانبی این خودرو پذیرای خط سقف تخت و صاف شده و در کل حس دینامیکی را تداعی می‌کند. دستگیره‌های درب موسوم به پاپ اوت نیز با طراحی نرم خودرو همراه می‌شوند تا مقاومت کلی بدنه در برابر جریان هوا را کاهش دهند.

نسخه تولیدی این خودرو بر پایه پلتفرم E-GMP شکل می‌گیرد، پلتفرمی که در کیا EV6 نیز بکار رفته است. این برند کره‌ای هنوز جزئیات فنی محصول جدید خود را اعلام نکرده اما معتقدیم نسخه تولیدی EV9 مشخصاتی مشابه مدل کانسپت خواهد داشت. این کانسپت شعاع حرکتی ۴۸۳ کیلومتری داشته و می‌تواند در حدود ۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. چیز زیادی درباره کابین این قدبلند الکتریکی نمی‌دانیم اما حدس می‌زنیم در داخل EV9 پیکربندی سفارشی هفت‌نفره وجود داشته باشد. این خودرو فاز تست‌های نهایی را در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ کره جنوبی طی می‌کند و امیدواریم در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن را به دست آوریم. معرفی رسمی کیا EV9 اوایل سال آینده انجام خواهد شد و فروش رسمی‌اش نیز قرار است از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ شروع شود. قیمت این خودرو احتمالاً از حدود ۵۰ هزار دلار شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *