متأسفانه مرسدس بنز هیچ نقشی در طراحی این خودرو و کابین آن نداشته است. کانسپت X مرسدس بنز به طراحی شین کیم، فعلاً فقط یک رندر ساده است. در نتیجه شاید هرگز آن را در واقعیت نبینیم. اما حداقل می‌توانیم این طراحی ساده اما جذاب را ستایش کنیم. جذابیت این طراحی در سادگی آن است و اگرچه شاهد بدنه خودرو نیز هستیم. با این حال کابین آن بیشتر جلب توجه می‌کند.

ایده طراحی کابین کانسپت X مرسدس بنز از ایده ترکیب تجمل، سادگی و مینیمالیسم نشأت گرفته است. در ابتدا شین کیم نشان می‌دهد که این طرح با تا کردن یک تکه کاغذ ساده شروع شده که در نهایت ظاهر پیله‌مانند کابین X را به وجود آورده است. گویا بقیه طراحی این خودرو بر اساس همین طرح اولیه شکل گرفته است.

مثلاً فرمان خودرو را در نظر بگیرید. صرف‌نظر از طراحی ساده با نمایشگر LCD یکپارچه و کمترین میزان دکمه‌ها برای کنترل، ستون فرمان حذف و با داشبورد یکپارچه شده است. اما دو بازوی فرمان از داخل کابین فراتر رفته و به دیواره‌های چرخ‌های جلویی و در نهایت به شاسی خودرو متصل می‌شوند.

صندلی‌های پیله‌ای، ویژگی جذاب کانسپت X مرسدس بنز
احتمالا به این نکته هم دقت کردید که صندلی راننده شبیه مرکز یک پیله ‌است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی صندلی راننده بنشینید و خودرو بقیه کارها را انجام می‌دهد. از جمله اینکه پدال‌ها را به پاهایتان نزدیک‌تر می‌کند. نکته جالب درباره پدال‌ها اینکه روی آن‌ها فقط علامت “+” و “-” حک شده است. این پدال‌ها افزایش و کاهش سرعت را نشان می‌دهند.

بدنه کانسپت X مرسدس بنز یک شگفتی آیرودینامیک و یادآور ابرخودروهای مدرن است. مهم‌تر از همه اینکه این مرسدس بنز هم طبق انتظارات ما از آینده برقی است. در پشت این خودرو یک درگاه شارژ قرار دارد. 

به هر حال X فقط یک کانسپت است و شاید هرگز آن را در واقعیت نبینیم. طراحی یک کابین شبیه آن در دنیای واقعی با عملکردهای مشابه کار بسیار دشواری خواهد بود. اما جذابیت کانسپت‌ها در همین نکته است.