گروه Chery Automobile یک کوپه کراس‌اوور مفهومی را با زیر برند خود Kaiyi (Cowin سابق) ارائه کرد.

کراس اوور Kaiyi i-XA 01 هنوز یک ماکت در اندازه کامل است و در حقیقت یک کانسپت محسوب میشود، اما شرکت شرکت چری می‌گوید یک خودروی تجاری شده و با نمای ظاهری تقریباً یکسان با کانسپت فعلی کراس اوور Kaiyi i-XA 01 در سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود. البته، در راه تولید، پروژه برای دریافت گواهینامه تولید انبوه خودرو ساده‌سازی خواهد شد.

در طراحی فعلی، i-XA 01 ستون B ندارد و درهای عقب به سمت عقب باز می‌شوند.

طراحی ظاهری این ماشین تحت رهبری طراح بلژیکی Louy Vermeersch که سال‌ها در استودیوی معروف ایتالیایی Pininfarina کار می‌کرد، ایجاد شده است. نمای ظاهری حالت حجیم داشته و در طراحی آن از لبه‌ها و خطوط تیز استفاده شده است، الگوی جدید جلوپنجره، چراغ‌های جلو و دی‌لایت‌های باریک نیز از مشخصه‌های نمای جلویی خودرو است. 

در نمای داخلی این خودرو بسیار مدرن و آینده نگرانه طراحی شده است و در عین سادگی فضایی لوکس و فوق العاده جذاب را ایجاد کرده است. طراحی جالب و رنگ متفاوت صندلی های عقب و جلو از مسائلی است که در داخل کراس‌اوور Kaiyi i-XA 01 جلب توجه می‌کند. رنگ صندلی های عقب خاکستری با الگوی زیگزاکی و خطوط مشکی طراحی شده و صندلی های جلو به صورت تمام مشکی با دوخت زرد رنگ دیزاین شده است.

داشبورد این خودرو به‌صورت کاملاً مینیمال و کمترین ادوات و دکمه طراحی شده و تمام عملیات را از طریق یک صفحه‌نمایش بر روی داشبورد کنترل می‌شود. غربیلک فرمان خودرو یک‌شکل خاص و منحصر فرد را به خود گرفته است. 

چراغ باریک و به‌هم‌پیوسته خودرو در نمای عقب و سبک جالب باز شدن درها در نمای پشتی شکل بال‌ها خفاش را در ذهن تداعی می‌کند و چهره جالب‌توجهی دارد.

از نظر ابعاد، کراس‌اوور Kaiyi i-XA 01 به ترتیب ۴۸۵۰ میلی‌متر طول، ۱۹۹۸ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۶ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی‌متر است.

گفته می‌شود که این خودروی مفهومی چری به دو موتور الکتریکی، در هر محور مجهز شده است و کراس‌اوور Kaiyi i-XA 01 به طور دائمی تمام چرخ محرک است. قدرت پیشرانه کراس‌اوور Kaiyi i-XA 01 در مجموع ۳۳۰ کیلووات (۴۳۶ اسب بخار) و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر است. شتاب آن از لحظه سکون تا رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر تنها در ساعت ۵.۳ ثانیه طول می‌کشد.

کراس‌اوور Kaiyi i-XA 01 با دو مدل باتری لیتیوم یون با ظرفیت‌های مختلف ارائه خواهد شد.