از سال ۱۳۷۹ تا ۱۴۰۰ نزدیک به ۶۵۲ درصد افزایش خودرو داریم این درشرایطی است که واردات خودرو ممنوع است و اگر واردات آزاد شود کنترل ترافیک سخت‌تر می‌شود.
 
رئیس پلیس راهور فراجا، با اعلام این خبر اظهار داشت: استفاده از تاکسی‌های اینترنتی گران است و استفاده از ناوگان حمل و نقل همگانی به سختی انجام می‌شود از این رو مردم ترجیح می‌دهند با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند که این مسئله به افزایش حجم ترافیک منجر می‌شود؛ بنابراین ما به دنبال این هستیم که حمل و نقل را به سمت استاندارد‌های جهانی ببریم.

سردار سیدکمال هادیانفر افزود: ۵۲ میلیون نفر در کشور دارنده گواهی‌نامه رانندگی هستند و افزون بر ۳۷ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که ۱۲ میلیون آن را موتورسیکلت تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در کشور ۳۵ درصد متوسط فرسودگی وسایل نقلیه داریم که در حوزه ناوگان عمومی این رقم به ۸۰ درصد می‌رسد.

سردار هادیانفر اضافه کرد: شهر‌های ما رفته رفته در حال تبدیل شدن به پارکینگ‌های بزرگ هستند، چرا که ساختمان‌هایی بدون ظرفیت پارکینگ ساخته می‌شوند و رشد برخورداری از وسیله نقلیه زیاد است.

هر ساعت ۲ نفر در جاده ها می‌میرند و ۴۰ نفر مجروح می‌شوند
وی افزود: خسارت‌های ناشی از تصادفات هفت درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد و هیچ دولتی نتوانسته است این را کاهش دهد درحالی که در بهترین شرایط رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۳.۵ درصد است.

به گفته سردار هادیانفر، ۹ تا ۱۱ درصد از بودجه کل کشور یعنی ۳۵ هزار میلیارد تومان به خسارت شخص ثالث پرداخت می‌شود. برای برخی از مجروحان ناشی از تصادفات سه دیه از سوی بیمه پرداخت می‌شود، اما باز هم سلامتی فرد را باز نمی‌گرداند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه به ازای هر ساعت دو نفر در جاده می‌میرند و ۴۰ نفر مجروح می‌شوند، تصادفات را بحث بسیار جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش ۳۰ درصدی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: ما در جاده‌های کشور نزدیک ۶.۵ میلیارد تردد داریم. در دنیا متوسط جان باختگان در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸۳۵ نفر می‌باشد، اما در سال ۱۴۰۰ یک تب زدگی در سفر رخ داده است و با هر تعطیلی عده زیادی می‌خواهند به سفر بروند و از آنجایی که افزایش تردد و افزایش تصادفات رابطه مثبت دارد. جان باختگان جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: هرچه ما در حوزه مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات پول خرج کنیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و سودش به ما بازمی‌گردد؛ بنابراین هزینه در کاهش تصادفات اتلاف سرمایه نیست بله علاوه بر نجات جان هموطنان باعث کاهش هزینه ما در بلند مدت می‌شود.