خبرها حاکی از آن است که یک شرکت ایتالیایی معروف مسئولیت ساخت کارخانه خودروسازی شیرین عسل در ایران را بر عهده گرفته است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی مدتی قبل اعلام کرد شرکت شیرین عسل برای تولید خودرو از وزارت صمت مجوزهای لازم را دریافت کرده و این شرکت برای تولید انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده با ظرفیت تولید سالانه ۲۱ هزار دستگاه خودرو حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته است.

شرکت «شیرین‌‌عسل» هم خودروساز می‌شود!
شرکت «شیرین‌‌عسل» هم خودروساز می‌شود!

۱۴۰۲/۰۲/۰۲ – ۱۵:۲۱

جزئیات ساخت کارخانه خودروسازی شیرین عسل
در همین راستا یک فعال صنعت خودروسازی با اعلام این‌که اگر تحریم‌ها نبود شرکت شیرین عسل تاکنون کارخانه خودروسازی خود را تاسیس می‌کرد، گفت مالک شیرین عسل از سال ۱۳۹۶ به کشورهای صاحب این صنعت از جمله ایتالیا و چین سفرهای متعددی را انجام داده و سرانجام با شرکت ایتالیایی پنین فارینا برای ساخت کارخانه خودروسازی در ایران به توافق رسید و پیش‌قرارداد را نیز امضا کرده است.

این فعال صنعت خودروسازی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این‌که نخستین خودروی این شرکت یک خودروی روز اروپایی خواهد بود، گفت البته با توجه به شرایط تحریمی احتمالا این کارخانه ۱ تا ۱.۵ سال دیگر احداث خواهد شد.

وی با اعلام این‌که شیرین عسل یک خودروسازی جدید را ایجاد خواهد کرد، افزود شایعه‌های مربوط به خرید سایت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی کاملا نادرست است. همچنین در حال حاضر در خصوص نام این کارخانه خودروسازی نمی‌توان اظهار نظر کرد، اما این کارخانه به احتمال زیاد بعد از اتوبان تبریز-بازرگان احداث خواهد شد.