شما احتمالاً نام TVR ساگاریس را که به دسته نسبتاً کمیابی از خودروهای اسپورت بریتانیا تعلق دارد شنیدهاید. این خودرو بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و تنها به تعداد ۲۱۱ تولید شد. کوپه چهار درب ساگاریس از طراحی بسیار متمایز سود برده و پیشرانه ۶ سیلندر آن که بهصورت خطی نصب شده نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل میکند.
ساگاریس در حالت استوک قدرت ۴۰۶ اسب بخاری در دور ۷ هزار و گشتاور ۴۷۳ نیوتون متری در دور ۵ هزار تولید میکند که این اعداد باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیهای میشوند، عملکردی که حتی با استانداردهای کنونی هم احساسبرانگیز محسوب میشود. البته اگر خواهان قدرت بیشتری هستید احتمالاً به دنبال پیشرانه متفاوتی خواهید بود.
زمانی که ساگاریس عرضه شد همهچیز خوب به نظر میرسید اما این خودرو به محصولی بسیار غیرقابلاعتماد تبدیل شد. برخی افراد مدلیهای تولیدی را به بمبهای متحرک با مشکلات برقی و فنی بسیار زیاد تشبیه کردند. خب پس بهترین کار چه بود؟ تعویض پیشرانه ۴ لیتری استوک با نمونهای پرحرف و حدیث تر!
در ویدئوی جدید منتشر شده توسط کانال یوتیوب درایو ترایب یک ساگاریس با پیشرانه متفاوت معرفی شده است. این خودرو در بطن خود پذیرای پیشرانه ۱۰ سیلندر ب ام و شده و همانگونه که مجریهای این کانال میگویند، ساگاریس با پیشرانه ب ام و احتمالاً غیرقابلاعتمادترین ترکیب دنیاست! نکته دیگر اینکه خبری از کاپوت روی خودرو نیست چراکه ابعاد بزرگ پیشرانه اجازه نصب آن را نداده است.
اما مالک ساگاریس این پروژه را چگونه به سرانجام رسانده است؟ او میگوید دو پیشرانه ۱۰ سیلندر داشته و منتظر نصب آنها روی خودرو بوده است. فردی به او گفته این نیروگاه بزرگ روی ساگاریس نصب نخواهد شد اما با وجود کرونا و قرنطینه شهرها، این فرد چالش نصب پیشرانه روی ساگاریس را پذیرفته و نهایتاً آن را انجام داده است.