طرز تهیه استیک با سس انار و سرکه بالزامیک

چی شی استیک با سس انار انتخابی عالی برای یک شام ویژه یلدایی است. شما می‌توانید این غذای لذیذ را در کنار سوپ و آش ویژه یلدا، غذاهای اصلی یا حتی فینگرفود سرو کنید. در این دستور تهیه می‌توانید علاوه بر سس انار به همراه استیک از سس سبزیجات هم استفاده شده است. ترکیب این سس با استیک طعم ملایمی را به گوشت اضافه می‌کند.
شام شب یلدا یکی از مهم‌ترین بخش‌های تکمیل کننده شب یلداست که برای برگزاری بی‌نظیرش تنها کمی چاشنی خلاقیت برایش کفایت می‌کند. غذاهای یلدایی تنوع زیادی دارند و دست شما برای انتخاب و پخت و پز باز است. می‌توانید غذاهای اصیل و محلی را انتخاب کنید یا همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت غذاهای بین‌المللی با تم یلدا را برای میز شام یلدا تهیه ببینید.
مواد لازم برای تهیه استیک با سس انار
گوشت استیک  ۷۰۰ گرم
نمک و فلفل  به مقدار لازم
روغن زیتون  دو قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک  سه قاشق غذاخوری
انار دان‌شده  یک عدد
زغال اخته (یخ‌زده)  سه‌چهارم فنجان
رزماری خرد شده  یک قاشق غذاخوری
طرز تهیه استیک با انار
مرحله اول
مرحله اول در تهیه استیک با انار طعم‌دار کردن گوشت است. برای این کار، هر دو طرف گوشت استیک را به نمک و فلفل آغشته کنید. سپس، پیش از آن که به سراغ مراحل بعدی آماده‌سازی بروید فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
مرحله دوم
در ادامه و در یک کاسه کوچک، روغن زیتون، شکر قهوه‌ای و بالزامیک را با هم مخلوط کنید.
مرحله سوم
گوشت استیک را در ظرف مناسب بریزید. با کمک چنگال روی دو طرف استیک سوراخ‌های ریز ایجاد کنید. سس را روی سطح استیک بریزید و گوشت را چند بار زیر و رو کنید تا سطح آن کاملا با سس پوشانده شود.
مرحله چهارم
روی ظرف را با سلفون بپوشانید و بگذارید حداقل دو ساعت تا یک شب در یخچال بماند. حدود ۱۵ دقیقه قبل از پخت استیک را از یخچال خارج کنید. اجازه دهید سس اضافی از روی استیک چکه کند و آب آن را بردارید.
مرحله پنجم
استیک را روی یک سینی یا ظرف مناسب فر قرار دهید و به مدت چهار تا پنج دقیقه هر دو طرف آن را کباب کنید. البته این زمان به ترجیح شما برای آبدار یا خشک بودن استیک بستگی دارد.
مرحله ششم
استیک را از فر خارج کرده و با فویل روی آن را بپوشانید. اجازه دهید گوشت استراحت کند.
مرحله هشتم
در همین حال، زغال اخته، رزماری و سس باقیمانده را در یک قابلمه سس کوچک مخلوط کنید. این ترکیب را روی حرارت متوسط ​​بپزید تا کاملا پخته شود و زغال‌اخته‌ها نرم شوند.
مرحله نهم
وقتی آب مایع به‌اندازه کافی گرفته شد، انارها را اضافه کنید، هم بزنید تا ترکیب شوند و سپس از روی حرارت بردارید. می‌توانید به جای انارهای با دانه از آب انار تازه هم استفاده کنید. اگر نگران دانه کردن و کثیف کاری یا سخت بودن این کار هستید، احتمالا با روش‌های درست دانه کردن انار خیلی آشنایی ندارید. به هر حال، سس انار یکی از خوشمزه‌ترین و مناسب‌ترین سس‌ها برای استک است.
مرحله دهم
استیک را به ظرف سرو مورد نظر منتقل کنید و در ابعاد موردنظرتان برش دهید. سپس، سس انار را روی آن بریزید. علاوه بر سس انار، می‌توانید از سس آیولی که نوعی سس سبزیجات سالم است هم استفاده کنید. بعد از ریختن سس‌ها نوبت به دانه‌های انار روی استیک می‌رسد. سعی کنید تعدادشان خیلی کم نباشد. به هر حال، شب یلداست و انار جزو جدایی‌ناشدنی این شب گرم و پرخاطره برای همه ماست.
فوت‌وفن‌های تهیه استیک با انار
در صورت تمایل می‌توانید مقدار بسیار کمی عسل به سس انار استیک اضافه کنید.
در نظر داشته باشید که میزان پخت استیک باید موردپسند و سلیقه همه مهمان‌ها باشد.
استیک یک منبع پروتئینی عالی است. در نظر داشته باشید که حساسیت‌های غذایی مهمان‌ها را بدانید و این غذا به‌عنوان غذای اصلی سرو نشود.
دورچین سبزیجات یکی از بهترین انتخاب‌ها برای همراهی با استیک است.
به همراه سالاد و حتی برای روی استیک می‌توانید به جای سس انار از سس آیولی که نوعی سس سبزیجات است استفاده کنید. ممکن است بعضی از مهمان‌ها از طعم ترش انار خوششان نیاید. بنابراین، تهیه سس سبزیجات به عنوان جایگزین می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *