طرز تهیه املت اسفناج و پنیر

املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت است. یکی از این املت ها، املت اسفناج و پنیر است که با ترکیب اسفناج پخته و پنیر گودا با تخم مرغ به دست می آید. دستوری که گفته شده، یک نوع املت ساده و در عین حال خوشمزه با مزه ای متفاوت است که توصیه می شود حتما امتحان شود. البته اگر با کالری پنیر گودار مشکل دارید می توانید از دستور املت اسفناج ساده استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای ۲ نفر
تخم مرغ۲ عدد
اسفناج۲۰۰ گرم
کره۲۰ گرم
پنیر گودا ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
دستور پخت املت اسفناج و پنیر 
مرحله اول
برای تهیه املت اسفناج و پنیر خوشمزه ابتدا اسفناج ها را به صورت متوسط خرد می کنیم، سپس با بخار پز می پزیم و در یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود. در صورت نبود بخار پز می توانیم اسفناج ها را درون یک تابه مناسب بریزیم.
 
مرحله دوم
در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اسفناج ها را به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی شان خارج و تبخیر شود. در ادامه اسفناج را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و با دمای محیط هماهنگ شود.
 
مرحله سوم
در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می شکنیم و هم می زنیم تا از لختگی در آید، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا ادویه ها به خورد تخم مرغ ها برود.
 
مرحله چهارم
توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانیم علاوه بر نمک و فلفل سیاه از انواع ادویه های مورد پسند خود نیز استفاده کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کره را درون آن می اندازیم.
 
مرحله پنجم
زمانی که کره به طور کامل آب شد، تخم مرغ های همزده را درون تابه می ریزیم و کمی زمان می دهیم تا تخم مرغ ها ببندد. در ادامه اسناج پخته شده را به صورت پخش روی تخم مرغ ها می ریزیم و کمی صبر می کنیم.
 
مرحله ششم
در این مرحله پنیر گودار روی املت پخش می کنیم و چند لحظه درب تابه را می گذاریم تا پنیر گودا به خوبی ذوب شود. می توان از پنیر خامه ای به جای پنیر گودا استفاده کرد. سپس آن را در ظرف مناسبی کنار نان سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *