طرز تهیه خرما شکلاتی مغزدار خوشمزه به روش مخصوص

خرما شکلاتی یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار مقوی بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خرما شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خرما شکلاتی
خرما۱٫۵ فنجان
عسل۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو⅓ فنجان
آرد جو¼ فنجان
شکلات چیپسی¼ فنجان
طرز تهیه خرما شکلاتی 
مرحله اول
برای تهیه خرمای شکلاتی مغزدار ابتدا خرماها را مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب گرم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خرماها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در همین حالت بمانند تا راحت تر پوست شان را جدا کنیم.

مرحله دوم
پس از گذست این زمان، پوست و هسته خرماها را جدا می کنیم، سپس خرماها را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم. در ادامه عسل، وانیل، پودر کاکائو و آرد جو را نیز به میکسر یا مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم
حالا مواد را به خوبی میکس می کنیم تا حالتی مثل خمیر به خود بگیرند. پس از اینکه خمیر کاملا یکدست شد، آنرا از میکسر خارج می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه شکلات چیپسی را به کاسه می افزییم.

مرحله چهارم
در صورتی که شکلات چیپسی در دسترس نداشتیم، می توانیم مقداری شکلات تخته ای را خرد کنیم و به خمیر خرما اضافه کنیم. البته با این آموزش به راحتی می توانید در منزل شکلات چیپسی درست کنید.

مرحله پنجم
حالا خمیر خرما و شکلات چیپسی را به خوبی مخلوط می کنیم تا شکلات چیپسی به صورت یکدست در تمام خمیر پخش شود. در ادامه یک قالب یا سینی لبه دار ۳۰ در ۳۰ سانتی متر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله ششم
در این مرحله خمیر را به صورت یکدست در کف سینی یا قالب پخش می کنیم. در ادامه سینی را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا شکلات ها خودشان را بگیرند، سپس از یخچال خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *