طرز تهیه شیرینی خنفروش زعفرانی ساده به روش خانگی

چی شی/ شیرینی خنفروش یکی از انواع شیرینی های سنتی خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی خنفروش زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
 
مواد لازم شیرینی خنفروش زعفرانی
آرد سفید۱ پیمانه
آرد برنج۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
روغن½ پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
طرز تهیه شیرینی خنفروش زعفرانی 
مرحله اول
برای تهیه شیرینی خنفروش با طعم زعفرانی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب مافین یا دونات را با روغن به خوبی چرب می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و سفید رنگ شود. در ادامه شیر و روغن را به ترتیب به مواد اضافه می کنیم.
  
مرحله سوم
سپس هر کدام را به مدت چند ثانیه مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه گلاب را به همراه زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و آنها را نیز فقط در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و آرد برنج با هم ترکیب کرده، سپس دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم.
 
مرحله پنجم
پس از اینکه مایه شیرینی به طور کامل یکدست شد، آنرا درون قالب مافین یا قالب دونات می ریزیم، سپس درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند و کاملا طلایی شوند.
 
مرحله ششم
پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پختند، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *