طرز تهیه عرق نعنا سالم و طبیعی به روش سنتی در منزل

عرقی نعناع یکی از انواع عرقیجات مفید و پرفایده است که برای درمان بسیاری از مشکلات بدن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عرق نعنا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم عرق نعناع
سبزی نعنا ۲ کیلو گرم
آب به مقدار کافی
طرز تهیه عرق نعنا 
مرحله اول
برای تهیه عرق نعنا خانگی ابتدا سبزی نعنا را تمیز می کنیم، می توانیم از ساقه های آن هم استفاده کنیم، سپس می شوییم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم.
 
مرحله دوم
حالا نعنا را درون قابلمه می ریزیم. توجه داشته باشید قابلمه باید به اندازه ای باشد که وقتی نعنا را درون آن می ریزیم یک سوم حجم آن را بگیرد. در ادامه تا جایی که روی نعنا را بگیرد، آب روی آن می ریزیم.

مرحله سوم
حالا یک سه پایه یا یک جسم سنگین روی نعنا قرار می دهیم تا هنگام جوشیدن نعنا بالا نیاید. در ادامه یک سینی دیواره دار روی سه پایه قرار می دهیم. توجه داشته باشید فاصله سینی تا سطح نعنا باید زیاد باشد.
 
مرحله چهارم
در این مرحله دستگیره درب قابلمه را باز می کنیم، سپس درب قابلمه را برعکس روی قابلمه قرار می دهیم تا بخار آن خارج نشود، سپس دستگیره را می بندیم به صورتی که قسمت برآمده درب قابلمه درون قابلمه باشد.

مرحله پنجم
حالا بخاطر خارج نشدن بخار برجستگی درب قابلمه عرق می کند و عرق نعنا درون سینی می چکد. در ادامه ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید، سپس پس از آن که جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم.
  
مرحله ششم
در این مرحله اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت بجوشد. در ادامه برای این که درب قابلمه زودتر عرق کند یک قالب یخ روی درب قابلمه قرار می دهیم. پس از گذشت ۶ ساعت سینی را از قابلمه خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله هفتم
در نهایت پس از گذشت ۲۴ ساعت یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم. توجه داشته باشید ظرف حتما باید شیشه ای باشد. در ادامه عرق را درون ظرف شیشه ای می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *