طرز تهیه کباب تابه ای شیک مجلسی

چی شی/ مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۶ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سماق۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
طرز تهیه کباب تابه ای فانتزی 
مرحله اول
برای تهیه کباب تابه ای فانتزی ابتدا یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را با فشار دست می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم
در این مرحله مواد درون کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه با دست مخلوط می کنیم تا بافت شان منسجم و چسبناک شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم.
 
مرحله سوم
در همین حین پیاز با قیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.
 
مرحله چهارم
پس از اینکه پیاز سبک شد، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را با بلندر پوره می کنیم و یا با رنده ریز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.
 
مرحله پنجم
حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم جا بیفتد. در ادامه کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.
 
مرحله ششم
پس از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک فندق از مایه کباب بر می داریم و آنرا به صورت کتلت شکل می دهیم، سپس درون روغن می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کباب ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم.
 
مرحله هفتم
به همین صورت تمام مایه کباب را آماده می کنیم، سپس کباب های سرخ شده را درون سس می ریزیم. در ادامه زعفران دم کرده و سماق را به همراه مقداری نمک و ادویه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس به خورد کباب ها برود.

مرحله هشتم
در همین حین سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کرده و پس از شستشو و خشک کردن درون روغن سرخ می کنیم. در نهایت کباب را به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سیب زمینی سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *