یکی از شیرینی های مدرن که خیلی دوست داشتنی ، در مقیاس کوچیک و مناسب عید 😋😍

خمیر
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۲۰۰ گرم (حدودا یک و یک سوم لیوان)
پودر قند ۶۰ گرم (حدودا یک و یک سوم لیوان)
وانیل ۱/۴ ق چ

مواد رویه
خامه ۲۵ گرم (حدودا ۱ ق غ)
کره ۲۵ گرم
عسل ۴۰ گرم (حدودا ۲ ق غ)
خلال بادام ۸۰ گرم (تقریبا یک لیوان)
مواد به دمای محیط برسه.
برای خمیر کره رو همراه پودر قند الک شده ، اول با قاشق و بعد با همزن ۳ تا ۴ دقیقه خوب زدم و بعد تخم مرغ رو اضافه کردم و وانیل ریختم ، یکی دو دقیقه هم زدم ‌ آرد رو الک کردم و کم کم اضافه کردم ، ریختن آرد با احتیاط انجام بدید. خمیر ورز دادن نداره ،نیم تا یک ساعت در یخچال استراحت قرار دادم . بعد بین دو تا نایلون باز کردم و قااب کوچک تارت زدم و خمیر رو داخلش پهن کردم و یکدست و به شکل قالب در آوردم . خمیر نه کلفت و نه خیلی نازک نشه . داخل خمیر رو با چنگال سوراخ هایی ایجاد کردم و داخل سینی چیدم و در فر ۱۷۰ درجه که از قبل گرم شده ، حدودا ۱۵ دقیقه قرار دادم .
بعد که از فر خارج کردم گداشتم محیط که کمی از دما بیفته .
برای مواد رویه: کره و خامه و عسل رو با هم ترکیب کردم و روی حرارت ملایم قرار دادم تا گرم بشه و یکدست بشه و بعد خلال بادام رو ریختم و ترکیب کردم و از حرارت برداشتم.
داخل تارت مقداری از این مواد رویه ریختم . این بار داخل فر حرارت بالایی رو روشن کردم و سینی رو به مدت ۵ دقیقه حدودا در فر قرار دادم ‌. سینی رو هر از چند گاهی چرخوندم تا یکدست روش تغییررنگ بده .
بعد که از فر خارج کردم ، همون طور گرم میشه کمی روش شربت رومال کرد .که من کمی عسل رو با کمی آب ترکیب کردم و کمی روش زدم و بعد پودر پسته روشون ریختم . بعد که کمی خنک شد از قالب خارج کردم.
نکات :
👈بدون فر داخل فر دست ساز می تونید درست کنید.
👈این همون شیرینی ملکه بادام هستش که فقط به این شکل در قالب تارت و به شکل فانتزی درست میشه . در صورت نداشتن قالب می تونید کلا در یک قالب مستطیلی یا مربع خمیر رو پهن کنید و باقی موارد.
👈در مورد جایگزینی کره ، روعن صاف خیلی مناسب نیست و من خودم ترجیح نمیدم و پودرقند هم باشه بهتر از پودر شکر هستش .
👈برای من قالب هام کوچک هستند و حدودا ۳۲ تا شیرینی شد .
👈ماندگاری این شیرینی حدودا ۱۰ روز هستش و در محیط خنک در ظرف درب بسته.
منبع: @masoumehrasouli