آموزش پخت بال مرغ کبابی زعفرانی

بال مرغ کبابی زعفرانی یکی از روش های مزه دار کردن بال مرغ می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای کسانی که طعم های ساده را دوست دارند گزینه خوبی می باشد. شما می توانید این بال مرغ کبابی را داخل فر یا تابه یا به روی زغال تهیه کنید که می توانید هر سه روش را در این پست مشاهده کنید. تهیه بال کبابی به خصوص در روز های تعطیل کار بسیار دلچسبی می باشد و شما می توانید با ۱ کیلوگرم بال یا کتف یک روز تعطیل عالی در کنار خانواده داشته باشید. شما می توانید بال مرغ کبابی زعفرانی را به همراه پلو زعفرانی میل کنید و یا می توانید به همراه نان به صورت ساده با سالاد سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه بال مرغ کبابی زعفرانی
بال ۱ کیلوگرم
پیاز ۱ عدد
لیموترش تازه ۱ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
زعفران سابیده شده ۱ ق چای خوری
روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
سس مایونز ۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی ۱ عدد
جعفری ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر چیلی، پاپریکا به مقدار لازم
 
طرز تهیه بال مرغ کبابی زعفرانی به ۳ روش به روی زغال و ماهیتابه و فر
مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید زعفران را با کمی قند بسابید و داخل یک قوری ریخته و چند قطعه یخ اضافه کنید و بگذارید تا زعفران رنگ بگیرد و خوشرنگ شود. بال مرغ را از بسته بندی خارج کنید و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود.
مرحله دوم: مرینت کردن
پیاز را پوست بگیرید و خلالی درشت خرد کنید. آب لیموترش را بگیرد و فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای خرد کنید. بال را داخل یک کاسه ریخته و به آن زغفران و ادویه ها و پیاز و آبلیمو و فلفل دلمه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بال ها طعم دار شوند و روی کاسه را بپوشانید و برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: تهیه سس مخصوص
در ادامه برای سس رومال بال مرغ زعفرانی باید یک کاسه را بردارید و روغن زیتون و کمی سس سفید و یک عدد گوجه فرنگی رنده شده یا پوره شده را به همراه جعفری ساطوری شده مخلوط کنید و هم بزنید. سپس این مخلوط را کنار قرار دهید و برای رومال استفاده کنید.
 
مرحله چهارم: پخت بال مرغ کبابی زعفرانی
برای پخت به روی زغال باید زغال را از قبل آماده کنید و بال ها را به سیخ بزنید و روی منقل قرار دهید و زمانی که نیم پخت شد باید بچرخانید و سس تهیه شده را روی آن بزنید و بگذارید تا کاملا پخته شود. برای پخت در تابه نیز کف تابه کمی روغن ریخته و بال ها را داخل تابه قرر دهید و سرخ کنید و در انتها سس را به روی بال ها بزنید. برای پخت در فر باید بال ها را داخل یک ظرف چرب شده قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و در انتها سس را ریخته و گریل را روشن کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بال مرغ کبابی زعفرانی خوشمزه در خانه به روش رستورانی
می توانید مقدار زعفران را به دلخواه کم و زیاد کنید.
افزودن سس و روغن زیتون باعث نرم شدن بال می شود.
می توانید در انتها فلفل و پیاز مرینت را جدا سرخ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *