کیک موکا پنیری یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. اگر به کیک های قهوه علاقه دارید می توانید کیک موکا با طعم پنیر ماسکارپونه را تهیه کنید. کیک موکا پنیری یک کیک بسیار جذاب است که برای یک عصرانه خوشمزه و یا برای اضافه کردن به منو کافی شاپ اضافه کنید. همه مواد را به پیمانه گفته شده است تا بتوانید به راحتی این کیک را تهیه کنید. برای تهیه این کیک از قالب میان تهی یا ساده گرد می توانید استفاده کنید. طرز تهیه کیک موکا پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک موکا پنیری
تخم مرغ ۵ عدد
آرد سفید ۱.۵ پیمانه
پنیر ماسکارپونه ۱ بسته
پودر کاکائو ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
شکر ۱.۵ پیمانه
پودر نسکافه فوری ۲ ق غذا خوری
وانیل نوک ق چای خوری
آب جوش ۳ ق غذا خوری
 
طرز تهیه کاپ کیک موکا خوشمزه، آسان و کافی شاپی با خامه
کاپ کیک موکا یکی از خوشمزه ترین کاپ کیک ها می باشد مخصوصا افرادی که طعم و مزه قهوه را دوست دارند این کاپ …
طرز تهیه کیک موکا پنیری ساده و خوشمزه
مرحله اول: آماده سازی
ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید بخصوص پنیر ماسکارپونه تا کاملا نرم شود. فر را به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید تا گرم شود. همه مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکنیگ پودر و پودر کاکائو را بریزید و مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ
پودر نسکافه را داخل یک کاسه ریخته و آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و شکر با همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و سبک شود. در حین هم زدن دورگیری تا همه مواد به خوبی هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک
در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پنیر را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه با دور کند همزن بزنید و بعد شیر را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. مخلوط نسکافه خنک شده را اضافه کنید و با دور کند دوباره بزنید و در آخر مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا آرد به خوبی داخل مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم: پخت کیک موکا پنیری
یک قالب گرد میان تهی به قطر ۲۴ سانت را انتخاب کنید. قالب را با روغن جدا کننده چرب کنید و یا از کره استفاده کنید، سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. قالب را در فر از قلب گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و اگر از فر گازی استفاده می کنید در انتها گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز پخته شود. کیک را روی توری برگردانید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان