آب پز کردن تخم مرغ باید آسان باشد این طور نیست؟ فقط دو ماده مورد نیاز است و یکی از آن مواد آب است. البته بسته به دستور پخت غذا ممکن است یک ماده سوم مانند یک قاشق چای خوری سرکه یا نمک نیز وجود داشته باشد. تخم مرغ ها را در آب بجوشانید، خنک کنید و پوست بگیرید.

دستور العمل پخت تخم مرغ آب پز که ۱۰۸ میلیون بار دیده شد

البته این دستورالعمل دانش موشکی نیست! با این وجود، تعداد حیرت انگیز کلیک صورت گرفت بر روی دستور پخت تخم مرغ پخته شده در سایت “سیمپلی رسیپیز” حکایت از چیز دیگری دارد. جوشاندن تخم مرغ دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. از زمانی که مطلب ” دستور العمل ما برای تخم مرغ آب پز کاملا پخته و با پوست کندن آسان” برای اولین بار در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۱۰ میلادی در سایت “سیمپلی رسیپیز” منتشر شد بیش از ۱۰۸ میلیون کلیک دریافت کرد است. علت این حجم از کلیک بر روی این مطلب چه بوده است؟

درست کردن تخم ‌مرغ‌ های آب پز کار آسانی نیست زیرا به راحتی می ‌توان آن‌ ها را بیش از حد یا کم‌ پخت و طبیعتا نمی توان با مشاهده پوسته تخم مرغ متوجه شد درون آن چه می گذرد. زرده ها می توانند به راحتی از حالت آبریزش به زرد کاملا سبز و یا سبز تبدیل شوند و ظرف مدت چند دقیقه بیش از حد پخته شوند. استراتژی های پوست کندن تخم مرغ فراوان است از افزودن اندکی سرکه به آب برای جلوگیری از ریختن سفیده های شل از تخم مرغ های ترک خورده گرفته تا اضافه کردن تخم مرغ ها به آب در حال جوش تا بخارپز کردن آن. هر تکنیکی شایستگی بررسی است.

 

روش ما برای جوشاندن تخم مرغ

روش “سیمپلی رسیپیز” شامل اضافه کردن شش تا دوازده تخم مرغ به آب سرد پوشاندن تخم مرغ ها با ۲.۵ تا ۵ سانتی متر آب و قرار آن بر روی شعله برای جوشیدن است. به محض آن که آب به جوش آمد حرارت را متوقف کرده و یک در بر روی قابلمه بگذارید. در ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قابلمه را آبکش کرده و تخم مرغ ها را زیر آب خنک قرار دهید یا تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ حاوی آب یخ بریزید. زمانی که تخم ‌مرغ‌ ها کاملا خنک شدند پوست آن‌ ها به راحتی جدا می ‌شود. پختن بیش از حد تخم مرغ ها با این روش دشوار است. حتی اگر به آن ها اجازه دهید کمی بیش تر از ۱۲ دقیقه بپزند بازهم باید خوب از آب در بیایند یک مهلت شگفت انگیز برای کسانی که از آن حلقه سبز مخوف بیزار هستند که زمانی رخ می دهد که تخم مرغ ها بیش از حد پخته می شوند.

نکات هوشمندانه ای که دستور غذا را تقویت می کند

همان طور که این دستورالعمل همزمان هم ساده و هم دشوار است حاوی مجموعه از نکات اضافی است که به شما کمک می کند هر بار نتایج عالی تری را کسب کنید. برای مثال، آیا می دانستید پوست تخم مرغ های قدیمی راحت تر از تخم مرغ های جدید جدا می شود؟ آیا می دانستید ایجاد آهسته ترک بر روی پوست تخم مرغ و پس از آن قرار دادن تخم مرغ در آب می تواند پوست کندن آن را آسان تر کند زیرا آب از زیر پوسته تخم مرغ به درون آن نفوذ می کند؟