سرکه انگبین یکی از پر خواص ترین از انواع سرکه ها می باشد که شما می توانید به راحتی به صورت نعنانی و یا با سرکه سیب تهیه کنید. اما سرکه انگبین خواص زیادی به خصوص برای کبد چرب دارد. اگر بدن شما خارش دارد نشاته کبد چرب است و اصلا نباید محل خارش را بخارونید زیرا این کار باعث می شود مشکل شما بیشتر شود. در این مواقع میزان چربی در کبد خون بالا می رود و میزان نمک زیر پوست بیشتر می شود. این کار باعث خارش می شود و شما با خوردن سرکه انگبین می توانید این مسئله را حل کنید. شما می توانید با افزودن عسل به سرکه انگبین خواص آن را بیشتر کنید و بهتر است از عسل طبیعی و با کیفیت برای تهیه این سرکه استفاده کنید. این سرکه سموم بدن را دفع می کند و یک نوشیدنی بسیار گوارا در فصل بهار بین ما ایرانی ها می باشد.  این سرکه انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و ترکیب شدن آن با گیاهان دارویی مختلف خواص های متفاوتی دارد. اما امروز سعی کردیم دو نوع از بهترین و سرکه انگبین را به شما یاد دهیم تا در فصل بهار تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین عسلی با عرق نعنا
عرق نعنا ۱ پیمانه
سرکه ۱/۲ پیمانه
عسل ۱ پیمانه

طرز تهیه سرکه انگبین با سرکه سیب
مرحله اول: مخلوط کردن مواد
ابتدا داخل یک شیرجوش یا قابلمه عرق نعنا را به همراه سرکه بریزید و مخلوط کنید. شما می توانید از سرکه سیب یا از هر نوع سرکه ای که دوست دارید استفاده کنید ولی بهتر است سرکه خانگی باشد و سرکه های صنعتی اصلا برای این کار مناسب نیستند.

مرحله دوم: جوشاندن مواد
در ادامه مواد را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بجوش بیاید و شروع به قل زدن کند. بعد از ۱۰ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و داخل یک کاسه تمیز بریزید.

مرحله سوم: تهیه سرکه انگبین با سرکه و عسل
در اداکه باید صبر کنید تا کمی ولرم شود و بعد عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا عسل به خوبی مخلوط شود. سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

دستور تهیه سرکه انگبین با عرق کاسنی
مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین با عرق کاسنی و عسل
عرق کاسنی ۱ پیمانه
سرکه سیب ۱/۲ پیمانه
عسل ۱ پیمانه

طرز تهیه سرکه انگبین با عرق کاسنی
مرحله اول: جوساندن مواد
ابتدا همانند مرحله قبل باید عرق کاسنی را به همراه سرکه سیب دلخواه خود داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و برای ۱۰ دقیقه قل بزند.

مرحله دوم: تهیه سرکه انگبین
در ادامه مواد را داخل یک ظرف ریخته و صبر کنید تا خنک شود و بعد عسل را اضافه کنید. این سرکه انگبین با عرق کاسنی برای رقیق کننده خون می باشد و به سنگ کیسه صفرا کمک می کند.