دستور تهیه پودر لبو برای تزئین برنج و شیرینی

پودر لبو یکی از انواع پودر های خشک است که می توانید به راحتی تهیه کنید. پودر لبو را می توایند برای تزیین برنج و یا برای رنگ دادن به انواع خوراکی مانند سس و ماست و شیرینی ها استفاده کنید. این پودر به دلیل داشتن رنگ طبیعی جایگزین بسیار خوبی برای رنگ های خوراکی می باشد. شما می توانید در فصل پاییز همزمان با رسیدن لبو این پودر را تهیه کنید و در یخچال یا کابینت به همراه دیگر مواد خود نگهداری کنید. برای تهیه پودر لبو باید ابتدا لبو را خشک کنید. برای خشک کردن چغندر یا همان لبو می توانید از فر یا بخاری یا شوفاژ آن را خشک کنید و در انتها با آسیاب میکس کنید. اما لبو یا چغندر برای انواع بیمارهای به خصوص مراقبت از کبد، کمک به رفع کم خونی، داشتن چشم های سالم و کمک به هضم بهتر غذا می باشد. امروز طرز تهیه پودر لبو خشک خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پودر لبو خشک خانگی
چغندر یا لبو ۱ کیلوگرم

طرز تهیه پودر لبو یا چغندر خشک خانگی برای تزیین
مرحله اول: آماده سازی لبو
ابتدا لبو ها را بشورید. سرو ته لبو را جدا کنید و آن را پوست بگیرید. قرار است لبو ها در انتها میکس شوند پس می توانید به دلخواه با کمک رنده ورقه کن آن را ورقه ای خرد کنید و یا می توانید رنده درشت بزنید. بهتر است نازک خرد شده تا زودتر خشک شود.

مرحله دوم: خشک کردن لبو یا چغندر با فر و بخاری یا شوفار و بدون فر
برای خشک کردن لبو می توانید ورقه ای اسلایس شده را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱ ساعت با کمترین زمان بگذارید تا خشک شود حتما در حین خشک شدن لبو ها را زیر و رو کنید. می توانید اسلایس را روی بخاری یا شوفاژ برای چند روز قرار دهید تا خشک شود و دقت کنید اصلا نباید اسلایس لبو ها روی هم قرار بگیرید. اگر هیچ کدام از وسیله های گفته شده را ندارید می توانید لبو را رنده بزنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا آب اضافی تبخیر شود سپس در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله سوم: تهیه پودر لبو خشک خانگی
بعد از خشک شدن لبو ها آن ها را داخل آسیاب یا میکسر ریخته و خوب مواد را آسیاب کنید. بعد از آسیاب کردن می توانید داخل یک ظرف شیشه ای ریخته و در کابینت نگهداری کنید. می توانید با افزودن پودر چغندر خشک به برنج یا سس و ماست رنگ بسیار جذابی به آن ها بدهید و می توانید در تهیه دمنوش و چای نیز استفاده کنید.

نکات کلیدیی در تهیه پودر لبو خشک خوشرنگ برای تزیین برنح و ماست و سس
می توانید داخل سولاردم یا میوه خشک کن نیز این لبو ها را خشک کنید.
می توانید برای تهیه انواع کیک های رنگی نیز استفاده کنید.
به دلخواه می توانید لبو را داخل سینی قرار دهید و مقابل آفتاب بگذارید تا خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *