موادلازم:
پودر نارگیل پر چرب ۲۰۰ گرم (حدود ۲ لیوان)
شکر ۱۱۰ گرم (نصف لیوان)
آب ۶۰ گرم (۱/۴ لیوان)
جوهر لیمو ۱/۴ ق چ ( یا آب لیمو ۱ ق م)
گلاب یا عرق بهار نارنج یا بیدمشک ۲ ق غ

شکر و آب رو در ظرفی ریختم و روی حرارت ملایم قرار دادم تا شکر حل بشه و شروع به جوش کنه ، جوهر لیمو و گلاب رو ریختم ،دور دیواره های قابلمه رو با برس آغشته به آب لیمو پاک کردم . از زمان جوش حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بمونه تا شربت قوام بیاد ، بعد حرارت رو خاموش کردم و کنار گذاشتم خنک بشه . با دور تند همزن ۵ دقیقه شربت رو زدم که حالت سفید رنگ پیدا میشه .
پودر نارگیل حتما پرچرب باشه ، داخل میکسر (یا آسیاب ) ریختم تا ذراتش ریزتر بشه .
پودر نارگیل رو به شربت کم کم اضافه کردم و با دستم مخلوط کردم . تا به حالت خمیری دست پیدا کنه .
برای این کار که به شکل هندونه در بیاد ، ۳ قسمت کردم . یک قسمت رو از دو قسمت دیگه کمی بیشتر اندازه زدم . اون که کمی بیشتر هست ، رنگ خوراکی قرمز ریختم . یکیش رو ساده و به اون یکی رنگ خوراکی سبز ریختم .
ظرف من سایزش ۱۲ در ۱۸ هست .کفش کیسه فریزر انداختم . اول از لوزی که سبز رنگ کردم ریختم و حسابی یکدست کردم و فشرده پهن کردم . برای رویه از لوز سفید که ساده مونده بود و روی اون لوزی که رنگ قرمز کرده بودم .
⬅️ برای چسبیدن لایه ها از مقداری شربت (همون که در ابتدا درست کردم هست ، جدا در مقدار خیلی کم درست کردم برای چسبیدن لایه ها ) استفاده کردم .
⬅️ حتما هر لایه رو که قرار میدید خوب منسجم و یکدست باز بشه .
برای دونه های هندونه هم از شکلت چیپسی استفاده کردم و در آخر روی لایه قرمز ریختم و منسجم کردم . 
در نهایت ظرف حاوی لوز رو در یخچال حدود ۴ تا ۵ ساعتی قرار دادم که لایه ها منسجم بشه و راحت برش بخوره . و در آخر با چاقوی تیز به شکل دل خواه برش دادم .
⬅️می تونید داخل این لوز هر نوع مغزی دل خواه هم بریزید .
⬅️ این دستور لوز نارگیلی هست که اگر رنگ خوراکی نریزید می تونید به شکل ساده درست کنید و حتی می تونید زعفران بریزید بهش در دو رنگ و یا تک رنگ در ظرفتون پهن کنید و به شکل دل خواه برش بدید .