مواد لازم برای ۴ نفر
خارک۱۵ عدد
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۲ عدد بزرگ
رب انار۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو یا نارنج ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
طرز تهیه خورش خارک 
مرحله اول
برای تهیه خورش خارک خوشمزه و ساده به روش جنوبی در ابتدای کار پیازها را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر زردچوبه خارج شده و با پیاز کاملا یکدست شود.
 
مرحله سوم
حالا تکه های مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به صورت یکدست سرخ شود. پس از اینکه گوشت مرغ سرخ شد، ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله چهارم
در این مرحله ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا گوشت مرغ نیمپز شود. در همین حین خارک ها را از وسط نصف می کنیم و هسته هایشان را خارج می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه خارک ها را به همراه رب انار و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم
حالا مجددا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا خارک ها بپزند و خورش جا بیفتد. توجه داشته باشید که این خورش بدون آب سرو می شود و از اضافه کردن آب اضافی به آن خودداری کنید، چون آب اضافی روی طعم اصلی خورش تاثیر منفی می گذارد.

مرحله ششم
در پایان پس از اینکه خورش جا افتاد، آب لیمو یا آب نارنج را اضافه کرده و پس از گذشت چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.