در مطلب زیر طرز تهیه یک دسر خوشمزه برای ماه رمضان را به شما آموزش می‌دهیم. اگر به دنبال یک دسر ساده، سبک و خوشمزه هستید که زیاد خامه‌ای و دلگیر نباشد، ما طرز تهیه ساده‌ترین دسر ماه رمضان را با شما به اشتراک می‌گذاریم که نه تنها خوشمزه و لذیذ است، بلکه آماده کردن آن نیز فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. حتما این دسر خوشمزه را آماده کنید، مطمئنم از طعمش لذت خواهید برد.
مواد لازم:
پنیر خامه‌ای ۱۲۵ گرم
خامه غلیظ ۵۰۰ میلی لیتر
پودر شکر ۱۲۵ گرم
یک ورق خمیر هزار لا

طرز تهیه دسر خامه‌ای :
نصف پنیر خامه‌ای را درون یک ظرف بریزید و خامه را نیز به آن اضافه کنید. حالا روی ظرف سلفون بکشید و وسط آن را به اندازه جا دادن دسته‌های همزن پاره کنید و شروع به هم زدن کنید. با این کار از پاشیدن خامه به اطراف جلوگیری خواهید کرد. وقتی خامه و پنیر با هم مخلوط شدند، به آن پودر شکر اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خامه به غلظت مورد نظر برسد.
در این مرحله، یک ورق از خمیر هزار لا را جدا کنید و به مستطیل‌های کوچک و مساوی برش دهید. حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر‌های برش داده شده را روی آن‌ها قرار دهید و داخل فر بگذارید. فر را از قبل گرم کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در این قسمت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر‌ها کامل طلایی شوند.
بعد از این که از طلایی شدن شیرینی‌ها مطمئن شدید، سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شوند. بعد هر کدام را از وسط دو نصف کنید و روی یک لایه خامه و مقداری مربای دلخواه تان را بریزید. سپس لایه دوم را روی آن قرار دهید. دسر شما به همین آسانی آماده شد.