لوکوم از شیرینی های ترکیه ای ، که در طعم و مزه های مختلف تهیه میشه ، با طعم های پرتقال و انار و هویج رو براتون در پیج گذاشتم ، سیب میوه ای که همیشه در دسترسه و همه موقع هست ، 
لوکوم رو می تونید با انواع میوه و آب میوه و مغزیجات درست کنید .
آب سیب ۲ لیوان
نشاسته گندم یا ذرت ۴۰ گرم ( حدود ۴ ق غ)
شکر ۴ تا ۵ ق غ
وانیل ۱/۴ ق چ

کره ۲۵ گرم

حدود ۷ الی ۸ عدد سیب رو خرد کردم ، هسته اش رو جدا کردم . برای این که رنگش خیلی تغییر نکنه بهش خیلی کم اب لیمو اضافه کردم و بعد آبش رو گرفتم ، به دو لیوان اب سیب نیاز دارم .
می تونید برای این که رنگ آب سیب هم تیره نشه ، از آب مرکبات مثل اب پرتقال و آب آناناس و … هم در مقدار خیلی کم استفاده کنید و به آب سیب اضافه کنید.
داخل ظرفی ، آب سیب ، نشاسته ، شکر رو ریختم و ترکیب کردم ،روی حرارت ملایم قرار دادم و مرتبا هم زدم . وقتی که کم کم به غلظت رسید کافی نیست باید روی حرارت مدام هم زده بشه ، حرارت ملایم رو به کم هست و ندود چهل و پنج دقیقه من روی حرارت هم زدم ، در آخر وانیل و کره ریختم و ترکیب کردم و از حرارت برداشتم .
همون طور که گرم هست داخل ظرفی کیسه فریزر انداختم و کفش کمی نشاسته ( یا پودر نارگیل) ریختم و مواد لوکوم رو اضافه کردم و یکدست پهن کردم و روش هم کمی نشاسته (یا پودر نارگیل ) ریختم ، یخچال گذاشتم که خودش رو بگیره ،حدود ۵ ساعت و یا بیشتر هم میشه .
بعد به شکل دل خواه برش دادم .
⬅️این لوکوم رو می تونید با هر طعم و با هر نوع آب میوه درست کنید ، فقط میزان شکر بستگی به شیرینی و ترشی میوه تون داره و بر این اساس تنظیم کنید .