کیک رژیمی بدون شکر یکی از انواع کیک های خوشمزه و سالم است که برای افراد دارای رژیم بسیار مناسب می باشد.

مواد لازم کیک رژیمی بدون شکر
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ لیوان + ۱ قاشق غذاخوری
شیره خرما½ لیوان
خرما۶ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری
گردو خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
شیر ¼ لیوان
روغن مایع ¼ لیوان
طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر
مرحله اول
برای تهیه کیک رژیمی بدون شکر در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.
مرحله دوم
حالا شیره خرما را به همراه روغن مایع و شیر به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۱۰ ثانیه هم می زنیم. در ادامه پوست و هسته خرماها را جدا می کنیم و به کاسه افزوده و به مدت ۱۰ ثانیه هم می زنیم. 
مرحله سوم
در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر دارچین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.
مرحله چهارم
حالا گردو خرد شده را با آرد باقی مانده مخلوط کرده و به کاسه می افزاییم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید آغشته کردن مغزهای گردو به آرد باعث می شود درون قالب ته نشین نشوند. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.
مرحله پنجم
در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است.
مرحله ششم
در این مرحله قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.