کیک سیب وارونه یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود

مواد لازم برای روی کیک
سیب۴ عدد
کره۲۰ گرم
شکر۳ قاشق سوپخوری
آب۲ قاشق سوپخوری
مواد لازم کیک سیب وارونه
رنده پوست لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
نمک۱ پنس
شکر½ پیمانه
روغن مایع یا کره ذوب شده⅓ پیمانه
شیر یا آب¼ پیمانه
آرد۱ و ¼ پیمانه
طرز تهیه کیک سیب وارونه 
مرحله اول
برای تهیه کیک سیب وارونه خوشمزه ابتدای کار سیب ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. در ادامه سیب ها را به صورت ورقه ای به ضخامت ۱ سانتی متر برش می زنیم، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.
 
مرحله دوم
حالا کف قالب را با کره کاملا چرب می کنیم، سپس شکر را به صورت پخش درون قالب می ریزیم. در ادامه سیب های خرد شده را درون قالب می چینیم، سپس آب را به قالب اضافه می کنیم و قالب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
 
مرحله سوم
در این مرحله بدون هم زدن اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا ذوب شوند و سیب های حلقه ای کمی نرم شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم
حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه نمک را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ فرم بگیرد.
 
مرحله پنجم
در این مرحله وانیل را به همراه شکر و رنده پوست لیمو ترش تازه به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله ششم
حالا روغن مایع را به تدریج به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن با همزن برقی هم می زنیم. در ادامه شیر یا آب را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و در حدی که مواد با هم ترکیب و یکدست شوند هم می زنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله سفیده تخم مرغ را طی چند مرحله به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده، به صورتی که پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک الک می ریزیم.
 
مرحله هشتم
حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شوند. در ادامه مایه کیک را درون قالب روی برش های سیب می ریزیم.
 
مرحله نهم
در این مرحله مایه کیک را با کمک لیسک درون قالب پخش می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم.

مرحله دهم
برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.
 
مرحله یازدهم
در نهایت کیک را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس کیک سیب را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی