افزایش 200 هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تا پایان امسال با اقداماتی که انجام شده، ظرفیت تولید نفت ایران به ۴ میلیون و ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

  مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ظرفیت تولید نفت کشور تا پایان سال با افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای، به ۴میلیون و ۳۸ هزار بشکه در روز می‌رسد. 

محسن خجسته‌مهر با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نفت در دولت سیزدهم در پایان سال گذشته به میزان پیش از تحریم‌ها بازگشت، افزود: ظرفیت تولید نفت اکنون ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار بشکه در روز است.

 
وی ادامه داد: تا پایان امسال با اقداماتی که انجام شده، ظرفیت تولید نفت ایران به ۴ میلیون و ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر نفت در خصوص افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید نفت، این امکان وجود دارد که با توجه به کشش بازارهای بین‌المللی، صادرات خود را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: این یک ظرفیت بهینه است تا هر زمانی که شرایط بین‌المللی گشایش بیشتری داشته باشد این آمادگی را داشته باشیم که صادرات را به نحو قابل ملاحظه‌ای بالا ببریم و با حداکثر توان به بازارهای جهانی بازگردیم.

خجسته مهر در خصوص آخرین وضعیت توسعه میدان مشترک آزادگان توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی نیز افزود: فرآیند توسعه آزادگان، در حال ثبت شرکت است.

وی ادامه داد: اکنون اساس‌نامه آن نهایی و مشارکت‌نامه تدوین شده است و منتظر ثبت شرکت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *