تکمیل آزادراه‌های کشور به 40 «همت» اعتبار نیاز دارد

معاون ساخت آزادراه‌های وز با بیان اینکه سهم پروژه‌های آزادراهی از ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه‌ها، هزار و ۱۵۰ کیلومتر است گفت: برای احداث این میزان از آ‌زادراه‌های کشور نیاز به بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی داریم و در این باره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم.

محمود علمایی اظهار داشت: منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال به طور ۲۲ کیلومتر در دست اجرا است که شش و نیم کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و کل این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران – شمال گفت: منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال به طور ۲۲ کیلومتر در دست اجرا است که شش و نیم کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و کل این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.
علمایی تاکید کرد: به شرط تزریق منابع مالی از سوی دولت و بنیاد مستضعفان تا پایان سال ۱۴۰۱ باند غربی قطعه دوم آزادراه تهران شمال به افتتاح می‌رسد.
همچنین در ادامه این نشست عباس خطیبی معاون ساخت راه‌آهن در شرکت ساخت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان اظهار دشت: این اولین قطار سریع السیر کشور است که برای آ‌ن ۳.۶ میلیارد یوان تامین مالی از طریق فاینانس در نظر گرفته شده که تاکنون ۲.۷ میلیارد یوان جذب شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه تصمیمات برای بازگشایی ال سی محدود شده بنا بر این است که برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای تامین مالی پروژه داشته باشیم که به زودی اعلام می‌شود.
خطیبی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت راه آهن چابهار – زاهدان گفت: طول راه آهن چابهار زاهدان با احتساب خطوط فرعی به ۷۳۰ کیلومتر می‌رسد که در حال حاضر پیشرفت این پروژه ۵۶ درصد است و در بخش زیرسازی پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی به دست آمده است.
وی ادامه داد: تا پایان امسال بخشی از این پروژه حد فاصل زاهدان تا خاش به افتتاح می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *