آخرین خبرها از علت اختلال در سامانه سوخت/ وزیر نفت وعده داد

از ساعت ۱۱ صبح سه شنبه بر اثر حمله سایبری به علت اختلال در سامانه هوشمند سوخت، توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور قطع شده است. 

احتمالا سامانه هوشمند سوخت تا چهارشنبه بعدازظهر فعال می‌شود

وزیر نفت گفت: تمام تلاش این است که تا چهارشنبه بعد از ظهر همه هم وطنان از کارت سوخت خود استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: همه پمپ بنزین‌های کشور تا فردا صبح وارد مدار می‌شوند

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: امیدواریم تا فردا صبح همه پمپ بنزین های کشور وارد مدار خدمت رسانی به مردم شوند.

فیروزآبادی: حمله سایبری امروز از یک کشور خارجی بوده است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: حمله سایبری امروز از یک کشور خارجی بوده است. هنوز زود است برای اینکه اعلام کنیم این حمله از سمت کدام کشور و به چه صورت انجام شده است به اطلاعات سهمیه مردم صدمه ای وارد نشده و هدف اختلال در خدمت رسانی به مردم بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: امیدواریم تا قبل از ظهر فردا همه چیز به روند طبیعی خود برگردد

دبیر شورای عالی فضای مجازی: مشکل حل شده و رفع اشکال برای هر جایگاه حدود ده دقیقه است و امیدواریم با افزایش تیم های اعزامی، تا قبل از ظهر فردا همه چیز به روند طبیعی خود برگردد.

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به ماجرای اختلال در سیستم سوخت رسانی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اختلال در سیستم سوخت رسانی کشور به دلیل حملات سایبری گفت: هنوز رسما نمی‌توان گفت ماهیت این قضیه چه بوده، اما هیچ احتمالی فعلا رد نمی‌شود.
وی افزود: طبیعتا عواملی به بهانه حوادث آبان ماه در پی تحرکاتی بودند که به نظرم این گونه اقدامات کور است و مدیریت می‌شود.

آغاز عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه ها

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش و ایجاد نرم افزار به صورت آفلاین در برخی جایگاه ها، امکان سوخت گیری با کارت سوخت فراهم شده است.

نیمی از جایگاه های سوخت سراسر کشور به مدار بازگشتند

بررسی های جدید تسنیم از جایگاه های عرضه سوخت و مجموعه وزارت نفت حاکی از این است که تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز، حدود ۴۸ درصد از مجموع جایگاه های عرضه سوخت کشور به مدار بهره برداری بازگشتند و در حال عرضه بنزین با نرخ آزاد ۳۰۰۰ تومانی به مراجعه کنندگان هستند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره سهمیه های سوخت خاطر جمعی داد

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: در شرایط کنونی امکان استفاده از سهمیه‌های سوخت فراهم نیست، اما همکاران فنی ما در حال بررسی هستند که در باره نتایج این بررسی‌ها در ساعات آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.
رضایی افزود: با قاطعیت می‌گویم هیچ اتفاقی برای سهمیه کارت‌های سوخت نخواهد افتاد فقط یک وقفه چندساعته است که بعد از گذر از آن هموطنان می‌توانند از کارت‌های سوخت استفاده کنند و سهمیه آن‌ها هم محفوظ است.

حل مشکل سوخت رسانی تا ظهر فردا

سالاری‌نسب، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون حدود ۵۰ درصد جایگاه‌ها وارد مدار سوخت رسانی دستی شده اند و در برخی از جایگاه‌ها امکان عرضه سوخت با کارت فراهم شده است. نیرو‌های ما در سراسر کشور در تلاش برای رفع مشکل سمانه سوخت هستند و پیش بینی می‌شود تا ظهر فردا مشکل سوخت رسانی حل شود.

نماینده مجلس: باید پاسخ حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت را بدهیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت به مثابه تجاوز به تمامیت ارضی است و باید با اقدام هم‌تراز پاسخ داده شود.

مأموریت قالیباف به کمیسیون انرژی جهت پیگیری اختلال در پمپ بنزین‌ ها

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس پیگیر حل اختلال در پمپ بنزین‌هاست و به کمیسیون انرژی دستور پیگیری این موضوع را داده است.

آغاز عرضه بنزین آزاد در سراسر کشور

مشکل توزیع سوخت که از پیش از ظهر امروز در کشور رخ داده بود با تلاش متخصصان حوزه نرم‌افزار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و وزارت نفت در حال برطرف شدن است و مردم با مراجعه به جایگاه‌ها در حال دریافت بنزین با نرخ آزاد هستند.

توضیحات وزیر کشور در خصوص اختلال در توزیع بنزین

پیامی که روی دستگاه‌های سوخت نوشته شده است: سیستم دستکاری شده

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: هنوز حمله سایبری را تایید نمی کنم

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برخی از جایگاه های سوخت ما نیز این نحوه سوختگیری را به صورت آفلاین کرده اند تا سوختگیری انجام شود. سالاری افزود: هنوز حمله سایبری را تایید نمی کنم و در حال بررسی آن هستیم که این مشکل نرم افزاری یا حمله سایبری است.

قول استاندار تهران برای حل سریع مشکل سامانه سوخت

استاندار تهران گفت: مشکل نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده که در اسرع وقت حل می شود.
وی ادامه داد: هر چند فروش بنزین با کارت سوخت دچار مشکل نرم افزاری شده؛ اما اکنون فروش بنزین آزاد به صورت نقدی در جایگاه های سوخت انجام می شود. استاندار تهران تاکید کرد: مردم نگرانی نداشته باشند؛ چرا که مشکل به سرعت حل می شود.

نور نیوز نوشت: حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها

اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت به مدار بازگشتند

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: اکنون ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند.

وزیر کشور: بنزین گران نمی شود

وزیر کشور در واکنش به قطعی سامانه سوخت گفت: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین به زودی رفع می شود.

 احمد وحیدی اظهار کرد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.

عدم کمبود در ذخایر سوخت کشور

طبق اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون تامین بنزین و نفت گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نیست. ضمنا شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می‌شود.

اعزام کارشناسان به جایگاه‌ها برای تغییر دستی سامانه هوشمند سوخت

کارشناسان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران برای تغییر در نحوه سوخت‌گیری در جایگاه‌ها در سراسر کشور اعزام شده‌اند تا سامانه هوشمند سوخت به صورت دستی از مدار خارج شود.

علت توقف توزیع بنزین

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت :از ساعت ۱۱ صبح امروز اختلال نرم افزاری در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده است.

دلیل اصلی مشکل نرم افزاری هست اما دستگاه ها و کارتخوان های نصب شده بر روی نازل ها کاملا مستهلک هستند. هم موضوع بروزرسانی و نرم افزاری در حال پیگیری هست.

فارس مدعی شد: احتمال حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها 

فارس نوشت: از ساعاتی قبل اختلال در سیستم پمپ‌بنزین‌ها موجب سرگردانی مردم شد. این موضوع همزمان با تدارک گسترده رسانه‌های ضدانقلاب درمورد حوادث آبان ۹۸ احتمال حمله سایبری را تقویت می‌کند؛ اگرچه هنوز مسئولان مربوطه در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *