احتمال از بین رفتن بیت کوین در سال‌های آینده

اسوار پراساد، استاد ارشد سیاست تجارت بین‌الملل در دانشگاه کرنل، در اوایل این ماه به CNBC گفت: «بیت‌کوین ممکن است آنقدر بیشتر دوام نیاورد».

به گزارش CNBC، قیمت بیت کوین در چند سال گذشته بسیار نوسان بوده است و در ماه گذشته قیمت یک بیت کوین از حدود ۵۸۰۰۰ دلار به کمتر از ۴۸۰۰۰ دلار کاهش یافته است.
در حالی که قبلاً فقط چند ارز دیجیتال وجود داشت، امروزه صدها ارز وجود دارد و برخی از آنها نسبت به بیت کوین مفیدتر و سازگارتر با محیط زیست هستند.

آینده بیت کوین هر کسی حدس می‌زند، اما یکی از دانشگاهیان هشدار داده است که محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان ممکن است در آینده نزدیک از بین برود.

پراساد، نویسنده کتاب “آینده پول گفت: درباره اینکه انقلاب دیجیتال چگونه ارزها و امور مالی را تغییر می دهد” می گوید: استفاده بیت کوین از فناوری بلاک چین چندان کارآمد نیست.
پروفسور کرنل می‌گوید: «بیت‌کوین ممکن است آنقدر بیشتر دوام نیاورد».
او توضیح داد که این ارز دیجیتال «از مکانیزم اعتبارسنجی برای تراکنش‌هایی استفاده می‌کند که از نظر محیطی مخرب است» و «به‌خوبی ارتقا نمی‌یابد». در واقع، ردپای کربن بیت کوین بزرگتر از  کربنی است که در کل نیوزیلند وجود دارد.

او معتقد است که فناوری بلاک چین در نحوه انجام امور مالی و نحوه انجام تراکنش‌های روزانه‌مان، مانند خرید خانه یا خرید یک خودرو، «بسیار متحول‌کننده» خواهد بود.
پراساد گفت: با توجه به اینکه بیت کوین به عنوان یک وسیله مبادله به خوبی عمل نمی کند، فکر نمی کنم ارزش بنیادی دیگری داشته باشد.
پراساد گفت، به طور کلی تر، ارزهای رمزنگاری شده “آتش را زیر نظر بانک های مرکزی روشن کرده اند تا به فکر انتشار نسخه های دیجیتالی ارزهای خود باشند.

وی افزود که چنین ارزهای دیجیتالی می توانند سودمند باشند زیرا ممکن است گزینه پرداخت کم هزینه ای را ارائه دهند که همه به آن دسترسی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *